جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اجلاس نم،‌ مباهله‌ ایران با استکبار بود

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 242902
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: شانزدهمین اجلاس کشورهای غیر متعهد، در حقیقت مباهله‌ ایران اسلامی با استکبار و غرب بود که دهان آنها را بست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر سه شنبه در دیدار اعضای ستاد مردمی کمک به بازسازی و امداد‌رسانی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی در قم با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد‌ها بعد از این اتفاق تلخ و اهمیت فراوان آن، تصریح کرد:  بنده به مقام معظم رهبری عرض کردم که این اجلاس، در حقیقت مباهله‌ای با استکبار و غرب بود که دهان آنها را بست.
 
وی اضافه کرد: در اسلام، زمانی که میان حق و باطل مباحث زیادی به وجود می‌آید و نمی‌توان به نتیجه‌ای رسید، مباهله انجام می‌شود که حرکت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب نیز در نوع خود مباهله بود و با عنایت خداوند، استکبار نابود شد.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش همه‌جانبه استکبار و غرب برای کم رنگ کردن این اجلاس،‌ افزود: استکبار فکر این را هم نمی‌کرد که این اجلاس با این عظمت برگزار شود، از این رو می‌بینیم که دهان‌هایشان بسته شد و چیزی جز فحش دادن برای آانها که هیچ منطقی ندارند، وجود ندارد.
 
قم باید الگویی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان باشد
 
آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از کمک‌رسانی مردم به زلزله‌زدگان آذربایجان اظهار داشت:‌ قم به عنوان ام‌القرای اسلام، باید الگویی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان باشد.
 
وی افزود: همه از قم انتظار دارندکه در تمامی حرکت‌های مثبت  و کارهای مفید و اثرگذار،‌ پیشگام باشد؛ از این رو قم باید نه تنها الگویی در داخل کشور، بلکه الگویی برای جهانیان باشد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت ستاد مردمی کمک به بازسازی و امداد‌رسانی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی در قم اظهار داشت:‌ این که بخواهیم 3 شهر و 300 روستای آسیب دیده را بازسازی کنیم، نیاز به همت جمعی دارد؛ باید در اقدامی ملی، هر استان متولی بخشی از کار شود.
 
‌حضور روحانیون و طلاب در مناطق زلزله زده‌ اهمیت زیادی دارد
 
وی با تأکید بر این که در این عرصه باید از طریق رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای صورت گیرد، گفت:‌ افرادی که از هر استان برای این کار انتخاب می‌شوند، باید با برگزاری جلساتی مشترک، با هم در ارتباط بوده و کار را به صورت ساماندهی شده انجام دهند تا پیش از آغاز فصل سرما، این بازسازی‌ها به پایان برسد.
 
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که از  لحظه شنیدن خبر وقوع زلزله در مناطقی از استان آذربایجان شرقی متأثر شدم، گفت: ‌حضور روحانیون و طلاب در مناطق زلزله زده‌، برای خانواده‌هایی که از نظر روحی آسیب دیده‌اند، اهمیت زیادی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *