چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

استقبال یک مخالف سوری از طرح ایران

چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۵۱
کد مطلب: 241698
عضو هیات هماهنگی ملی سوریه (مخالفان) از طرح ایران برای حل سیاسی بحران دمشق استقبال و هر گونه مداخله نظامی خارجی علیه کشورش را رد کرد.
به گزارش جهان، محمود مرعی در گفتگو با العالم با اشاره به این که «هیات هماهنگی ملی سوریه» هنوز متن طرح ایران را دریافت نکرده است،گفت: این هیات با هر گونه طرح و تلاشی برای حل سیاسی بحران موافق است.

مرعی از نظام سوریه آتش بس و آزادی فوری همه زندانیان سیاسی را خواستار شد و افزود: هیات هماهنگی همچنان خواستار حل سیاسی بحران بوده، با مداخله نظامی خارجی مخالف است و بر توقف ریخته شدن خون بی گناهان در سوریه تاکید دارد ، زیرا مردم بهای هرگونه بحران را می پردازند.

به گفته این شخصیت معارض سوری، روسیه، چین و ایران نیز موافقت خود را با طرح هیات هماهنگی برای حل بحران اعلام کرده اند اما نظام سوریه تاکنون به آن پاسخ نداده است.

وی ادامه داد: هیات هماهنگی ملی سوریه در ماه رمضان با ارائه طرحی خواستار آتش بس به مناسبت عید سعید فطر، آرام سازی اوضاع، آزادی زندانیان، اسرا و ربوده شدگان و ارسال غذا و دارو به مناطق بحران زده سوریه شد.

مرعی با اشاره به ارائه طرح از سوی این هیات به پنج عضو دائم شورای امنیت، ایران، ترکیه، کشورهای همجوار و اتحادیه اروپا و موافقت آنان با این طرح گفت: نظام دمشق همچنان با هر گونه طرح برای حل سیاسی بحران موافقت نکرده و با گفت وگو قبل از سرکوب افراد مسلح مخالف است امری که نشان می دهد رویکرد نظام همچنان نظامی و امنیتی است.

وی که رییس هیات مدیره سازمان عربی حقوق بشر در سوریه نیز است، خاطرنشان کرد: با این که نظام صدها نفر از زندانیان را آزاد کرده اما همچنان هزاران زندانی اندیشه در حبس هستند که تعداد، اسامی و اسناد آن موجود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *