پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 6 Jun 2024
 
۰

نعل وارونه غرب براي فرار از تله پارچين

دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب: 241349
محافل غربي جنجال كننده عليه تاسيسات پارچين در حال زمينه سازي براي عقب نشيني بي سروصدا از ادعاي قبلي خود هستند.
به گزارش جهان، کیهان نوشت: خبرگزاري فرانسه در گزارشي به نقل از ديپلمات هاي فاقد نام مدعي شد ايران منطقه نظامي مشكوك به انجام تحقيقات نظامي هسته اي را چنان پاكسازي كرده كه ممكن است آژانس اعلام كند بازرسي از تاسيسات پارچين ديگر فايده اي ندارد.

محافل آمريكايي طي يك سال گذشته مدعي بودند ايران در تاسيسات پارچين آزمايشات اتمي انجام داده و اين مركز بايد بازرسي شود. اما همين محافل اكنون مي گويند ايران پوشش صورتي روي بخش هايي از محوطه كشيده و آنجا را دور از رصد ماهواره ها پاكسازي كرده است، بنابراين حذف بازرسي از اين مراكز از دستور كار آژانس دور از انتظار نيست.

خاطرنشان مي شود تاسيسات نظامي پارچين طبق معاهده ان پي تي و ضوابط آژانس بين المللي انرژي اتمي خارج از فهرست مراكزي است كه بازرسان حق بازرسي از آن را دارند و جمهوري اسلامي ايران به دليل ارائه اطلاعات برخي بازرسي ها و جمع آوري هاي اطلاعاتي سابق به سرويس هاي جاسوسي كشورهاي متخاصم - كه در ترور دانشمندان و متخصصان هسته اي كشورمان نمود پيدا كرد- حق خود مي داند كه فراتر از تعهدات قانوني اجازه بازرسي ندهد.

اما نكته قابل توجه در ادعاي خبرگزاري و ديپلمات هاي غربي آن است كه آزمايشات اتمي باعث آلودگي هاي راديو اكتيو مي شود و اين آلودگي ها قابل پاكسازي و شست وشو نيست. لذا ادعاي اخير اين محافل در واقع اعتراف به دروغ بودن ادعاي قبلي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *