دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

گزارش آمریکا ازنقض حقوق مسلمانان میانمار

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 237333
وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه آزادی ادیان از شرایط غیر انسانی و ظالمانه بر علیه مسلمانان میانمار انتقاد کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، در این گزارش به وضعیت اسفبار مسلمانان در این کشور اشاره شده است و آمده است : دولت میانمار هنوز از پذیرش شهروندی مسلمانان در این کشور طفره می رود و مانع ازدواج و زندگی اجتماعی آنان است.

همچنین در این گزارش با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده توسط دولت میانمار در روند اصلاحات و گذار به دموکراسی آمده است: دولت میانمار با رفع برخی از محدودیتهای مذهبی به ویژه برای مسیحیان، فعالیت ادیان رسمی و شناخته شده توسط دولت را مجاز دانسته و آزادی این ادیان را برای اجرای مراسم مذهبی به رسمیت می شناسد.

از سوی دیگر در ادامه این گزارش با اشاره به آزادی پیروان برخی از ادیان و دشواری های تداوم دار برای پیروان دیگر ادیان ، آمده است: دولت نظارت و کنترل شدیدی بر پیروان ادیان دیگر دارد و آزادی فعالیت ها و برگزاری مراسم های مذهبی آنها را سلب کرده است و به سازمان های وابسته به این ادیان اجازه فعالیت نمی دهد.

انتشار این گزارش در حالی صورت می گیرد که کشتار و بدرفتاری نسبت به مسلمانان میانمار در سکوت مجامع میانماری و کشورهای غربی ادامه دارد و این موضع گیری وزارت امور خارجه آمریکا نخستین انتقاد دولت آمریکا از دولت میانمار پس از اعتراض گسترده مسلمانان محسوب می شود.

درگیری های فرقه ای میان مسلمانان و بودائیان میانمار که پس از حمله بوداییان به اتوبوس حامل مسلمانان و کشته شدن یک زن آغاز شد.

استان راخین در میانمار که دارای اکثریت بودایی است محل زندگی تعداد زیادی از مسلمانان است که از طرف سازمان ملل به عنوان اقلیتی که مورد بیشترین آزار و اذیت قرار می گیرند ، مطرح هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *