جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

واکنش‌تامین‌اجتماعی به ابطال‌ریاست‌مرتضوی

سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 236908
روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در پی صدور حکم دیوان عدالت اداری درباره ابطال ریاست سعید مرتضوی بر این سازمان، متن زیر را منتشر کرد.
به گزارش جهان، در پی شکایت 5 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حکم انتصاب مدیر عامل صندوق تأمین اجتماعی کمیسیون تخصصی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با اکثریت مطلق آرا شکایت نمایندگان مذکور را مردود اعلام کرد.

 این کمیسیون تخصصی پس از چندین جلسه رسیدگی، در نظریه نهایی خود اعلام کرد: ابلاغ انتصاب آقای سعید مرتضوی به عنوان مدیر عامل صندوق تأمین اجتماعی از جمله آیین‌نامه، نظامات و مقررات دولتی نمی‌باشند تا مطابق بند یک ماده 19 قانون دیوان عدالت اداری شکایت از آن‌ها قابل رسیدگی در هیأت عمومی باشد، بنابراین هیأت عمومی دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی و اتخاذ تصمیم در موارد خواسته را ندارد.

همچنین در این رأی تصریح شده است نظریه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی به عنوان پیشنهاد بوده و ابطال پیشنهاد در صلاحیت هیأت عمومی نیست. 

علی رغم این رأی کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری اخباری متفاوت از طرح موضوع در هیأت عمومی و اعلام نظرهای متفاوت منتقل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *