جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

افزایش‌تحریم‌کنندگان کنفرانس‌ایران‌شناسی

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب: 236674
با وجود حمايت هاي ضدانقلابيون فراري از «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي» در تركيه (12 تا 14 مرداد) و تشويق اساتيد ايراني از سوي رسانه هاي غربي براي شركت در آن، با اعلام انصراف دانشگاه هاي تهران و اصفهان تعداد تحريم كنندگان اين كنفرانس صهيونيستي به بيش از 30 استاد ايراني و 7 مركز علمي رسيد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، «مهرانگيز كار»، از فعالان رسانه هاي ضدانقلاب كه در ماجراي خيانت بار «كنفرانس برلين» حضور داشت، ديروز با انتشار مطلبي با عنوان «كهريزك به علاوه حسين شريعتمداري» در سايت «روز آنلاين» (وابسته به سرويس اطلاعات و امنيت هلند) عصبانيت شديد خود را از افشاگري روزنامه «كيهان» درباره نيمه پنهان «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايراني» در تركيه ابراز كرد.

او در مقاله اش از اينكه اساتيد دانشگاه هاي معتبر ايران پس از افشاگري «كيهان» از حضور در آن اعلام انصراف كرده اند و خود را تابع مصالح ملي كشور ناميده اند، ابراز تأسف نمود! همسر سيامك پورزند پس از فحاشي هاي مكرر به مدير مسئول كيهان نوشت: «اخيراً نمونه اي از تاكتيك حسين شريعتمداري با هدف پيشگيري از حضور دانشگاهيان ايراني در كنفرانس دوسالانه ايران شناسي كه در روزهاي 12 تا 14 مرداد ماه قرار است در تركيه برگزار بشود به صورت وقيحانه اي اجرائي شد... خبرهاي ويژه كيهان از موج تازه سركوب خبر مي دهد. خبرهاي ويژه كيهان گاهي فرماني است به نيروهاي امنيتي تا كار دستگيري را شروع كنند و در مواردي از نوع اخير تهديدي است جدي كه هرگاه به آن بي اعتنايي بشود، دودمان آنها كه راهي مي شوند برباد مي رود.»(!)

«مهرانگيز كار» كه خود از جيره خواران بودجه وزارت خارجه آمريكا است و با بنياد اشرف پهلوي از برگزار كنندگان كنفرانس اسلامبول ارتباط نزديكي دارد، به دفاع تمام قد از برگزاركنندگان اسرائيلي، بهايي و سلطنت طلب «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايراني» در تركيه پرداخته و مي نويسد كه افشاگري كيهان درباره اين دوسالانه «زهرا آگين» و برخاسته از سياستي «ضدملي» و «ضدانساني» شريعتمداري است! «مهرانگيز كار» توضيح نداده است كه از وزارت امور خارجه آمريكا پول گرفتن و در سايت هاي صهيونيستي از اسرائيلي هاي كودك كش دفاع كردن و لاف حقوق بشر زدن، كاري ضدملي و ضدانساني است يا درباره نقشه هاي اين رژيم هاي جنايتكار اطلاع رساني كردن؟!

در حالي كه عوامل تابلودار سرويس هاي اطلاعاتي غرب مانند «مهرانگيز كار» از اقدام «كيهان» براي به هم ريختن سناريوي صهيونيست ها براي «شكار اساتيد ايراني» در شوك و بهت به سر مي برند و دست به ساختن داستان هاي تبليغاتي در پوشش دلسوزي براي دانشگاهيان و علوم انساني مي زنند، عصر ديروز «دانشگاه تهران» و «دانشگاه اصفهان» نيز با ارسال نامه هاي جداگانه اي به كيهان خبر از انصراف اساتيد خود از حضور در كنفرانس اسلامبول دادند. «دانشگاه تهران» در نامه خود ضمن «قدرداني از اطلاع رساني هوشمندانه روزنامه كيهان» نوشت:

سلام عليكم

احتراماً، باعنايت به درج خبري با عنوان «دام صهيونيست ها براي اساتيد دانشگاههاي ايران» در روزنامه وزين كيهان، دانشگاه تهران ضمن قدرداني از اطلاع رساني هوشمندانه آن روزنامه، به استحضار مي رساند، استادان دانشگاه تهران پس از اطلاع از ماهيت كنفرانس از شركت در اين كنفرانس انصراف داده اند.
محمد صادق ضيايي
مشاور رئيس دانشگاه و مدير كل
حوزه رياست و روابط عمومي
همچنين «دانشگاه اصفهان» نيز در نامه به مدير مسئول كيهان خبر از انصراف 3 استاد ديگر از حضور در كنفرانس اسلامبول داد و نوشت:
مدير مسئول محترم روزنامه كيهان

احتراماً، به استحضار مي رساند اساتيد و دانشجويان تحصيلات تكميلي كه اسامي آنها در ذيل آمده و نام آنها به عنوان ارائه كننده مقاله و سخنراني در «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي» آمده است، پيش از اين انصراف خود را از شركت در اين كنفرانس كه مركزي براي حضور ضدانقلابيون خارج نشين و عوامل وابسته اسرائيلي آنها مي باشد، اعلام نموده اند و بار ديگر تأكيد مي نمايند در اين همايش شركت نخواهند نمود و باقي ماندن نام آنها در سايت همايش از اهداف و برنامه سوء برگزار كنندگان آن است و نسبت به آن نيز اعتراض دارند.

1- دكتر عباس اسلامي راسخ، عضو هيأت علمي گروه زبان دانشگاه اصفهان
2- خانم مولود ستوده، دانشجوي دكتري تاريخ دانشگاه اصفهان
3- آقاي غفار عبداللهي، دانشجوي دكتري تاريخ دانشگاه اصفهان
دكتر علي اكبر جعفري
مدير روابط عمومي
پيش از اعلام انصراف اساتيد «دانشگاه اصفهان» نيز 5 دانشگاه و مؤسسه پژوهشي ديگر شامل دانشگاه هاي «آزاد اسلامي»، «الزهرا»، «تربيت مدرس»، «مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه» و «پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي» در نامه هاي جداگانه اي به كيهان ضمن تقدير از افشاگري به موقع روزنامه از حضور در «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايراني» اعلام انصراف كردند. در نتيجه بيش از 30 استاد ايراني تاكنون به جمع تحريم كنندگان اين كنفرانس صهيونيستي كه روزهاي 12 تا 14 مرداد در شهر اسلامبول تركيه برگزار مي شود، پرداختند. در عين حال، همچنان برخي از مراكز هنوز اعلام موضع رسمي در خصوص انصراف از اين كنفرانس صهيونيستي نكرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *