دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

نوری مالکی و فریبرز عرب نیا در یک قاب !

يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 236584
جالب است که پدر مقتدی صدر رهبر جریان صدر دوم در عراق یعنی سید محمد محمد صادق صدر را با عبارت «المولی المقدس» مولای مقدس یاد می کنند همچنین خانواده بزرگ و علمائی صدر را با تعبیر «آل الصدر الاطهار» توصیف می کنند.
به گزارش جهان به نقل از پیشینه، در حال حاضر بازار تشبیه سیاست مداران عراقی به برخی قهرمانان تاریخی و دینی و استفاده از عبارت های دینی برای توصیف ایشان بسیار داغ شده است.

در این بین شاید مقتدی صدر یک شاخص باشد. جالب است که پدر مقتدی صدر رهبر جریان صدر دوم در عراق یعنی سید محمد محمد صادق صدر را با عبارت «المولی المقدس» مولای مقدس یاد می کنند همچنین خانواده بزرگ و علمائی صدر را با تعبیر «آل الصدر الاطهار» توصیف می کنند. این در حالی است که استفاده از تعبیر الاطهار به جز بر اهل بیت سلام الله علیهم آن هم به استناد آیه تطهیر امری معمول و متداول نمی باشد.



چند سال پیش و در ابتدای دوره نخست وزیری نوری المالکی در عراق در برخی تراکت های از عبارات دینی در توصیف وی استفاده می شد. به عنوان نمونه در یکی از این تراکت ها عبارت «اللهم وال من والاه و انصر من نصره» (با دوستان او دوست و با دشمنانش دشمن باش) که از تعابیر روایت شده از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله پیرامون امیر المومنین علی علیه السلام و در واقعه غدیر خم می باشد استفاده شده است.



اما پس از پخش سریال مختارنامه از سوی بسیاری از شبکه های عراقی و اقبال بسیار بالای مردم عراق از این سریال، اخیرا برخی از طرفداران مالکی او را «مختار العصر» مختار زمانه تلقی کرده و با چاپ پلاکاردها و بنرهایی که فریبرز عرب نیا در هیبت مختار مختارنامه را در کنار نوری المالکی نشان می دهد به تبلیغ وی می پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *