جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

خبر خوش رييس سازمان غذا و دارو: دارو رايگان مي‌شود

سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 235616
رييس سازمان غذا و دارو در خصوص روند ارائه خدمات دارويي با اجرايي شدن طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع گفت: پس از استقرار نظام ارجاع، داروخانه‌هاي مربوطه نبايد بابت ارائه دارو پولي از بيمار دريافت كنند و هزينه دارو توسط سازمان‌هاي بيمه‌گر پرداخت مي‌شود.
به گزارش جهان، دكتر احمد شيباني در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين كه فرانشيز دارو در سطح يك ارائه خدمات رايگان است، اظهار كرد: جايگاه داروسازان و نحوه ارائه خدمات دارويي در پزشك خانواده تعريف شده است، در اين فرآيند پزشك خانواده در صورت نياز اقدام به تجويز دارو كرده و بيمار با در دست داشتن نسخه به داروخانه مراجعه مي‌كند و داروساز پس از تحويل دارو مجاز به دريافت وجهي از جانب بيمار نيست.

وي اضافه كرد: طي هماهنگي‌هاي صورت پذيرفته با مجموعه وزارت بهداشت، جايگاه و نحوه ارائه خدمات دارويي به خوبي ديده شده و آن را به اجرا درخواهيم آورد.

مطابق دستورالعمل نسخه 02 نظام ارجاع و پزشك خانواده در مناطق شهري، بخشي از هزينه خدمات درماني ارائه شده توسط خود بيمار به ارائه‌ كننده خدمت پرداخت مي‌شود. در برنامه پزشک خانواده فرانشیز دارو و ویزیت پزشک خانواده و تیم سلامت سطح یک رایگان خواهد بود و برای جلوگیری از تجویز غیرمتعارف دارو و پاراکلینیک عملکرد پزشک در این زمینه در پایش او به طور محسوس لحاظ می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چند قرن طول میکشد