يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۶

ژنرالی‌‌که‌‌استعفاداد؛ژنرالی‌‌که‌نپذیرفت+عکس

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 233666
حسن باقری به ارائه توضیحات لازم به حاج احمد پرداخت. پس از این مذاکره بود که حاج احمد متوسلیان ، نامه ای خطاب به فرمانده ی قرارگاه نصر تنظیم نمود که متن آن بدین شرح است
به گزارش جهان به نقل از مشرق، در اواسط زمستان سال 1360، بنا بر تصمیم فرماندهی وقت سپاه پاسداران ، اولین تیپِ پیاده ی نیروهای سپاه پاسدارانِ تهران ، با نام «تیپ 27 محمد رسول الله» (صلوات الله علیه) تشکیل شد. ماموریت تاسیس این تیپ ، به حاج احمد متوسلیان ، جمعیِ «گردان 2» از «پادگان ولی عصر» محول گردید. حاج احمد متوسلیان ، در زمان ابلاغ این ماموریت ، فرماندهی سپاهِ شهرستانِ مریوان را بر عهده داشت. وی طی دو سال فرماندهی در سپاه مریوان ، نیروهایی وفادار و مجرب و بسیار کارآمد را تربیت نمود و آوازه ی مجاهدات همین جمع در منطقه ی فوق استراتژیک «مریوان» بود که فرماندهی وقت سپاه را بر آن داشت تا ماموریت تشکیل نخستین تیپِ پیاده ی سپاه را به حاج احمد واگذار نماید.
 
 https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000233/nf00233666-1.jpg
 
 احمد متوسلیان ، پاسدار 28 ساله ی سپاه تهران ، با فرماندهی «تیپ 27 محمد رسول الله» (صلوات الله علیه) ،در عملیات «فتح المبین» شرکت نمود و اصلی ترین فتوحاتِ این عملیات را به نام رزمندگانِ این یگان ثبت کرد. در جریان این عملیات ، «تیپ 27 محمد رسول الله» (صلوات الله علیه) ، تحت فرماندهی «قرارگاه نصر» قرار داشت و فرمانده ی این قرارگاه ، پاسداری 26 ساله به نام «غلامحسین افشردی» (با نام مستعار«حسن باقری»)  بود.
پس از عملیات «فتح المبین» ، حاج احمد متوسلیان ، با توجه به کمبود ها و کاستی هایی که در جریان عملیات مشاهده کرده بود ، شکایاتی را به فرمانده ی ارشد خود ، یعنی حسن باقری ارائه نمود و برای حضور در عملیات بعدی ، خواستار رفع آنان گردید. «حسن باقری» به ارائه ی توضیحات لازم به حاج احمد پرداخت. پس از این مذاکره بود که حاج احمد متوسلیان ، نامه ای خطاب به فرمانده ی «قرارگاه نصر» تنظیم نمود که متن آن بدین شرح است:
 
از: احمد متوسلیان
به: ف.ق.نصر
به علت ناعدالتی ها و عدم کارایی که به چشم می خورد و فشار زیادی از این بابت وارد می شود ، این جانب قادر به انجام وظیفه در حوزه مسئولیت تیپ نمی باشم و حاضر هستم تحویل مقامات پیگیر در این رابطه بشوم.
متوسلیان
7/2/61
 
تصویر این استعفا نامه را به خط شهید حاج احمد متوسلیان ، در زیر مشاهده می کنید:
 
 https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000233/nf00233666-2.jpg
 
سردار «غلامحسین افشردی» (با نام مستعار«حسن باقری») فرمانده قرارگاه نصر ، پس از مشاهده ی استعفا نامه ی حاج احمد متوسلیان ، پاسخی را خطاب به او می نویسد که متن آن به این شرح است:
 
از:ق نصر
به:ف تی 27 محمدرسول ا...(ص) برادر احمد متوسلیان
نامه شما واصل گردید . اینجانب با توجه به تذکراتی که قبلا به شما داده ام و گفته ام که به طور شکاک به قضایا نگاه می کنید ولی گویا مسئله حل نشده است.
در مورد کارائی ، بنده استعداد و زحمات شما را در مسئولیت تیپ تایید می کنم و معتقدم برای این کار کارائی کافی را دارید.
در مورد فشار نیز ، انشاءالله که فشارها به خاطر خدا می باشد و به خاطر خدا نیز تحمل می شود.
در سایر امور نیز در رده قرارگاه نمی باشد و مطلب باید با فرماندهی قرارگاه مرکزی کربلا به طور حضوری مطرح شود و شما کما فی السابق در مسئولیت تیپ27 محمد رسول ا.. مسئولیت دارید.
ف ق نصر
حسن باقری
گیرنده: قرارگاه مرکزی کربلا با پیوست نامه  برادر احمد متوسلیان
 
تصویر این پاسخ را به خط شهید حاج احمد متوسلیان ، در زیر مشاهده می کنید:
 
 https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000233/nf00233666-3.jpg
 
شهید شحاج احمد متوسلیان ، با پذیرفتن حکم شهید حسن باقری ، با فرماندهی تیپ 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه) در عملیات «الی بیت المقدس» شرکت نمود و علی رغم همه ی کاستی ها و کمیودهای آن روز ، فتح خرمشهر را به ملت انقلابی ایران هدیه نمود.
امروز هر دوی آن سرداران حماسه ساز ، بر جوار مولایشان ، ابا عبدالله الحسین(صلوات الله علیه) ، در انتظار روزی هستند که در رکابِ آخرین حجت الهی ، در برابر تمامی کفر و شرک و نفاق ، صف آرایی کنند.
 
روحمان با یادشان شاد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ما افتخار میکنیم چنین فرماندهانی را داشتیم وداریم ودر راه ولایت وکشورو دین مان اماده ایم در رکاب فرماندهان شجاع ودلیر جان فشانی کنیم
Iran, Islamic Republic of
جاوید الاثر احمد متوسلیان. هنوز که قطعی نشده شهادت ایشان.
Iran, Islamic Republic of
مرقومه سرداران دفاع مقدس همچون عمل آنها بي تكلف و از روي احساس مسئوليت بود . مسئولين ما بايستي در مسائل و امور كشور نيز آنان را الگو قرار دهند و در عرصه هايي كه در حال جنگ با استكبار هستيم با قدرت وارد شوند .
Iran, Islamic Republic of
البته ان شاء الله حاج احمد جاوید الاثر زنده باشند و بزودی در کنار نایب بر حق امام زمان امام خامنه ای سربازی نمایند.
برادران عزيز !
خواهش ميكنم القاب اينچنينيي( ژنرال ، سردار و سرلشكر ....)را به شهدا منگنه نكنيد .
اين عزيزان در زمان حياتشان فارغ از اين وادي ها بوده اند .
لفظ برادر و حاجي از قداست و معنويت بالايي برخوردار بوده و هست كه نبايد اينگونه لوث شود .
Iran, Islamic Republic of
چرا از واژه بی روح ژنرال استفاده می کنید؟