دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

واریز سود افزایش تولید نفت به‌حساب مردم

جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 233494
معاون وزیر نفت از تعریف یک بسته جدید سرمایه‌گذاری برای واریز سود مستقیم افزایش تولید نفت به حساب مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و اعلام کرد: به‌زودی قراردادهای جدید خدماتی با بخش خصوصی در صنعت نفت امضا می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، احمد قلعه‌بانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شرایط فعلی ایران از نظر حجم ذخایر نفت و گاز طبیعی در جهان جایگاه اول را به خود اختصاص داده است، گفت: تاکنون سعی کردیم با مشارکت شرکت‌های دولتی سرمایه گذاری در صنعت نفت انجام گیرد اما در سالهای اخیر سعی شده سرمایه مردم نیز به این بخش سوق داده شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت با اعلام اینکه از طراحی یک بسته جدید سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت شامل زنجیره اکتشاف، تولید و توسعه نفت به منظور مشارکت حداکثری مردم خبر داد و افزود: بر اساس اهداف قانون برنامه پنجم توسعه تولید نفت و گاز بعد از تولید در اختیار شرکت نفت قرار می گیرد که از این پس تمامی بخش‌ها به مردم واگذار کنیم و درصدی از درآمد را بابت سرمایه گذاری‌ها در طول دوره بهره برداری به آنها واگذار می‌کنیم.
 
معاون وزیر نفت در تشریح سازو کار این قراردادهای جدید نفتی، توضیح داد: این قراردادها می‌توانند به صورت خدماتی منعقد شوند و بخش خصوصی پس از تولید رقمی را به عنوان سود دریافت کند.
 
این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت در ادامه از عرضه حدود 10 میلیارد یورو اوراق ارزی و 10 هزار میلیارد تومان نیز اوراق ریالی در سالجاری خبر داد و یادآور شد: تاکنون یکهزار میلیارد تومان از این اوراق عرضه شده و دومین مرحله عرضه اوراق مشارکت نیز تا یکماه آینده آغاز می شود.
 
این مقام مسئول همچنین در خصوص آخرین وضعیت صادرات نفت ایران به کشورهای مختلف اروپایی، اعلام کرد: در 6 تا 7 ماه گذشته صادرات نفت به برخی از کشورهای اروپایی را قطع کردیم و برخی از پالایشگرهای اروپایی هم از خرید نفت ایران انصراف داده اند اما با آغاز رسمی تحریم اروپا (یک جولای 2012 میلادی) اتفاق خاصی در خرید و فروش نفت نیفتاده است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر برای صادرات بخشی از نفت ایران کشورهای جایگزین را پیدا کرده ایم، اظهارداشت: همچنین برای بخشی دیگر از صادرات نفت کشور در حال پیدا کردن کشور جایگزین هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *