شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۴

عکسی کم‌نظیر از نبرد ببر بنگال و شیر نر!

سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 231842
برخلاف تصور عموم مردم، ببر‌ها جثه و قدرت بیشتری نسبت به شیر‌ها دارند. در آن می‌ان، ببرهای سفید بنگال به خاطر یک جهش ژنتیکی، رنگ سفید و جثه بزرگ‌تری نیز نسبت به ببرهای معمولی پیدا کرده‌اند.
در این نمای زیبا که البته در یکی از باغ‌وحش‌های بنگلادش ثبت شده، دو نمونه از بزرگ‌ترین گربه‌سانان روی زمین را می‌بینید، یک قلاده ببر سفید بنگال و یک قلاده شیر نر که سربه‌سر هم می‌گذارند.
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین، ببر‌ها و شیر‌ها هردو به یک خانواده تعلق دارند، اما جدای از شکل ظاهری، رفتار اجتماعی آن‌ها بسیار متفاوت است. ببر‌ها انفرادی زندگی می‌کنند و به شکار می‌روند، درحالی‌که شیر‌ها گروهی زندگی می‌کنند و به شکار می‌روند.
 
 https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000231/nf00231842-1.jpg
 
برخلاف تصور عموم مردم، ببر‌ها جثه و قدرت بیشتری نسبت به شیر‌ها دارند. در آن می‌ان، ببرهای سفید بنگال به خاطر یک جهش ژنتیکی، رنگ سفید و جثه بزرگ‌تری نیز نسبت به ببرهای معمولی پیدا کرده‌اند. متاسفانه فقط چند صد قلاده از ببرهای سفید باقی مانده که اغلب آن‌ها در مناطق حفاظت‌شده حیات‌وحش زندگی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عاشق حیاط وحش هستم
اينها كه دارن شوخي ميكنن !!!!
hasan
درسته که ببرها 50 تا 100 کیلو سنگین ترند و قدرتشون نسبتا زیادتره و کمی هم درازترند اما در عوضش شیرها هم فاکتورهای خوبتری هم دارند ، شیرها قد بلندتر و پرخاشگر و وحشی ترند و سر و سینشون بزرگتر از ببرهاست علاوه بر این شیرها برخلاف ببرها هم با دست و هم با دهان می جنگند بنابراین در 90 درصد مسابقات پیروزند
این یک نظر کاملا منطقی از سایت جئوگرافیک بود که اینجا نوشتم
Iran, Islamic Republic of
...