جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

برادر ناتنی پادشاه عربستان در پاریس قیام کرد

سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب: 229211
برادر ناتنی پادشاه عربستان كه در فرانسه زندگی می كند، برای سرنگونی رژیم این كشور یك جبهه مخالف تشكیل داده است.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از هفته نامه فلسطینی المنار ؛ جبهه جدید مخالفان آل سعود به رهبری " امیر طلال محمد رشید " كه از سال 1980میلادی به فرانسه پناهنده شده، در بیانیه ای تاكید كرد: از این پس با انتقال قدرت موروثی موافقت نكرده و با تبعیت از آل سعود مخالفیم و جهانیان باید به ما برای تعیین سرنوشت خودمان كمك كنند.

المنار با اشاره به اختلافات داخلی آل سعود نوشت: عبدالعزیز (بنیانگذار عربستان) كه در سال 1921میلادی به منطقه حائل یورش برده و محمد رشید حاكم حائل را كشت همسر محمد رشید را به نام 'فهده' انتخاب كرد.

پادشاه كنونی عربستان فرزند فهد بوده و امیر طلال محمد رشید كه جبهه مخالفان را در پاریس تشكیل داده از ناحیه مادری، برادر عبد الله بن عبد العزیز پادشاه فعلی است.

امیر طلال محمد رشید فرزند آخرین حاكم امارت حائل در شمال غربی عربستان اعلام كرده كه برای ایجاد دموكراسی به شیوه‌ای مسالمت آمیز در عربستان، یك حزب سیاسی مخالف را در پاریس تشكیل خواهد داد.

امیر طلال محمد رشید گفته كه ما برای تولد جبهه مخالفان دموكراتیك كه برقراری دموكراسی حقیقی در عربستان را تضمین كند، تلاش خواهیم كرد.

امیر محمد رشید افزود: این جبهه، نظام كنونی را در عربستان بین دو امر مخیر كرده است؛ آینكه آزادی را اعلام كند و زمینه زندگی عادلانه و برابر بر اساس مفاهیم دموكراتیك را فراهم كند یا آنكه از قدرت كناره گیری كند.

وی از تاسیس یك شبكه تلویزیونی در یكی از كشورهای اروپایی و یك روزنامه خبر داد تا از سعودی‌ها بخواهد علیه استبداد به پا خیزند و گفت: اگر آل سعود به چپاول اموال عمومی ادامه دهد، خواستار انقلاب مردمی خواهیم شد و در این زمینه با جنبش اسلامی اصلاح طلب كه مقر آن در لندن است، هماهنگ خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *