جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

آيت‌الله سبحاني: وزير حج عربستان را آگاه كنيد

سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 228204
نامه‌اي كه ملك سعود به آيت‌الله بروجردي نوشته است و نامه‌اي را هم كه آيت‌الله بروجردي در پاسخ به او نگاشته‌اند و همچنين نامه‌ي آيت‌الله بروجردي به علماي الازهر را به وزير حج عربستان نشان دهيد و مطرح كنيد كه رابطه، اين رابطه بود و علما با هم تبادل نظر و رفت‌وآمد داشته‌اند.
آيت‌الله سبحاني خواستار شركت مستمر مسؤولان سازمان حج در دروس مراجع تقليد شد و گفت: حج تنها مدیریت نیست، بلكه آمیخته با فقه، قرآن و حدیث است و مسؤولان این بخش باید فقیه باشند.

به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، آیت‌الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ با اشاره به برخورد نامناسب عربستاني‌ها با حجاج ايراني، استحكام روابط حج جمهوري اسلامي ايران و حج عربستان را خواستار شد.

وي توصيه كرد: به وزير حج بگوييد كه حجاج ايراني در حقيقت مهمان‌هاي خدا هستند و ارتباط شما باید با ضیوف‌الله که به مكه مي‌آيند، با زائراني كه از كشورهاي ديگر مانند اندونزي مي‌آيند، یکسان باشد.

اين مرجع تقليد در ادامه گفت: توضيح دهيد كه زائران ايراني به‌عنوان ضیوف‌الرحمن به آنجا آمده‌اند و کاری به مسائل سیاسی ندارند، به آنان اهانت نکنید كه این اهانت کردن به نفع شما نیست، بلکه به ضرر شماست.

وي با بيان اين‌كه زائران ايراني وقتی برخورد نامناسب مأموران عربستاني را مي‌بينند با عقده برمی‌گردند و تبليغي علیه آن‌ها می‌شود، اظهار كرد: وزير حج عربستان را نسبت به اين مسائل آگاه كنيد. اگر واقعا خواندن زیارت با کتاب، حرام بود چرا الان حرام شده و اگر حلال بود، چرا حرام شده است، همه جای دنیا زیارت را اين‌گونه می‌خوانند.

آيت‌الله سبحاني همچنين ادامه داد: اخيرا كارهايي در عربستان انجام مي‌شود كه صحيح نيست، مانند انتشار كتابي به نام من با عنوان «جواناني كه از تشيع به تسنن برگشته‌اند».

اين مرجع تقليد افزود: نامه‌اي كه ملك سعود به آيت‌الله بروجردي نوشته است و نامه‌اي را هم كه آيت‌الله بروجردي در پاسخ به او نگاشته‌اند و همچنين نامه‌ي آيت‌الله بروجردي به علماي الازهر را به وزير حج عربستان نشان دهيد و مطرح كنيد كه رابطه، اين رابطه بود و علما با هم تبادل نظر و رفت‌وآمد داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *