جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

دیدار هاشمی با زندانيان سياسي قبل انقلاب

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 227798
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، زندانيان سياسي قبل از انقلاب را حلقه واسط ميان راه و پيام نهضت امام خميني(ره) و توده عظيم مردم خواند و با اشاره به نقش بي‌بديل آنان در مبارزه و پيروزي انقلاب اسلامي، افزود: زندانيان سياسي قبل از انقلاب، چراغ راه مبارزه بر ضد استبداد و استكبار و همين‌ها بودند كه وظيفه آگاهي‌بخشي و دعوت مردم به اعتراض و تحصن را بر عهده داشتند.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار هيأت مديره كانون زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب، زندانيان سياسي قبل از انقلاب را صاحب حق در نظام جمهوري اسلامي خواند و تصريح كرد: مجموعه زندانيان قبل از انقلاب از جمله سرمايه‌هايي هستند كه بايد بيش از گذشته در مسائل و حوادث جامعه حضور و تأثير داشته باشند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام وجود اختلاف سليقه سياسي را در همه تشكّل‌ها طبيعي خواند و تاكيد كرد كه اختلاف ديدگاه‌ها نبايد مانع از فعاليت و خدمت‌رساني به كل جامعه گردد.

هاشمي رفسنجاني به مشكلات صنفي زندانيان سياسي قبل از انقلاب اشاره كرد و گفت: هر تشكل، مجموعه و جمعيت قانوني در كشور بايد از حداقل‌هاي مادي و معنوي براي فعاليت برخوردار باشد و لازم است مسئولان و دلسوزان كشور در حد توان مشكلات و موانع پيش روي فعاليت اين‌گونه تشكّل‌ها را برطرف نمايند.

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين حقيقي و نيز دكتر صفاريان از اعضاي هيأت مديره كانون زندانيان سياسي قبل از انقلاب گزارشي از تأسيس، فعاليت و تعداد اعضاي اين كانون ارائه و با بيان مشكلات صنفي اين مجموعه خواستار كمك مسئولان و مساعدت رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مرتفع شدن اين مشكلات شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *