چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

پيروزي مردم مصردرسالروز پيروزي انقلاب ايران

پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب: 156564
ش رسانه‌هاي خبري جهان خبر سقوط مبارك ديكتاتور مصر و فرار وي از اين كشور را به سراسر جهان مخابره كردند.

به گزارش خبرگزاري فارس، در حالي كه چند ساعتي بيشتر به جشن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در ايران باقي نمانده و مردم مبارز و انقلابي ميهن‌مان خود را براي شركت در راهپيمايي باشكوه و عظيم اين روز آماده مي‌كنند، از مصر خبر رسيد كه ديكتاتور اين كشور سقوط كرده است.

حال بايد در پي همزماني سقوط حكومت ظالمانه حسني مبارك، ديكتاتور مصر با سالروز سقوط محمدرضا پهلوي، ديكتاتور مخلوع ايران ، بهمن را ماه سقوط ديكتاتورها ناميد و منتظر بود تا حكومت‌هاي استبدادي يكي پس از ديگري، با خيزش اسلامي و انقلابي توده‌هاي محروم و مظلوم فرو بريزند.

گفته مي‌شود ديكتاتور مصر پس از كناره‌گيري از قدرت، كشور را ترك خواهد كرد و اين همان سرنوشت محتومي است كه شاه ايران نيز به آن دچار شد.

مردم مصر از ۱۷ روز پيش با برپايي تظاهرات ميليوني در شهرهاي مختلف اين كشور از جمله در قاهره كناره‌گيري حسني مبارك ديكتاتور اين كشور را خواستار شدند.

نزديكي مبارك به رژيم جنايتكار صهيونيستي و همسويي آن با سياست‌هاي آمريكا در منطقه و جهان، از جمله مواردي بود كه موجبات خشم و كينه مردم مصر نسبت به مبارك را فراهم آورد.

مبارك ۸۳ ساله در طول حكومت ۳۰ ساله خود بر مصر، ضمن ناديده گرفتن حقوق انساني مردم اين كشور و ظلم و جور فراوان نسبت به آنان با حمايت از سياست‌هاي ضدانساني و اشغالگرانه اسراييل غاصب، خشم و نفرت مردم مصر و ديگر مسلمانان سراسر جهان را نسبت به خود برانگيخت.

وي كه همواره مورد خشم و نفرت ملت مسلمان مصر قرار داشت سرانجام با اوج‌گيري مبارزات مردمي در اين كشور در برابر اراده مردم تسليم شد و از قدرت كناره گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *