جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱۸

دست نوشته گنجی: ضدانقلاب را اعدام کنید+عکس

دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 150433
در رونمایی از دست نوشته های قدیمی اکبر گنجی مشخص می شود وی در حالی اکنون با ژست روشنفکری مدعی مخالفت با اعدام است که در اوایل دهه 60 در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دادگاه انقلاب نظرات جالب دیگری داشت.

به گزارش  مشرق، اکبر گنجی که سال گذشته اهانت های گستاخانه ای علیه مقدسات اسلامی داشت، طی شب های گذشته در میزگرد شبکه بی بی سی فارسی با تحریف اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) آن امام عزیز را مورد اهانت قرار داد.

از جمله سخنان وی در این میزگرد تجلیل از رویکردهای دولت بازرگان و متهم کردن نظام اسلامی به اعدام های ضدحقوق بشری بود؛ وی در این میزگرد با ژست یک روشنفکر تمام این مواضع را اتخاذ کرد اما این در حالی است که نگاهی به مواضع این شخص در دهه 60 واقعیات جالبی را پیش روی مخاطبان قرار خواهد داد.

بر اساس دست نوشته هایی که یکی از دوستان قدیمی اکبر گنجی در اختیار مشرق قرار داده، وی در حالی اکنون با ژست روشنفکری نظام جمهوری اسلامی را متهم به اقدامات ضدحقوق بشری می کند که در اوایل دهه 60 در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دادگاه انقلاب و اینکه کدام کارهای دادگاه انقلاب مورد تایید شما بوده و کدامیک مورد تایید شما نیست، اینچنین نوشته بود:



"آن که مورد تایید ماست، اعدام مفسدین است و آنکه نیست، برخورد مکتبی نکردن با ضدانقلاب است که هزاران ساواکی و گروه های ضدانقلاب در کمال مطلق آزادی، هر کاری دلشان می خواهد می کنند".
وی همچنین درباره استعفای بازرگان گفته است:



"ببینید، دولت بازرگان دولتی نبود که انقلابی باشد و برخوردش به جای اینکه برخورد مکتبی باشد، یک برخورد سیاسی بود و در آن جو که احتیاج به یک دولت انقلابی با برخورد مکتبی بوده، این دولت ازش کاری ساخته نبود و فشار مردم از یک طرف و پیام های امام که دولت، انقلابی نیست از طرف دیگر، و ملاقات امریکایی ها از طرف دیگر و بالاخره اشغال سفارت آمریکا باعث استعفای دولتش شد".

همچنین اکبر گنجی درباره تفاوت انقلاب اسلامی با قیام مصدق اینچنین گفته بود که:



"قیام مصدق یک قیام ملی بود و اصلا مکتبی نبود و اختلاف مصدق و آیت الله کاشانی نیز از همینجا بود ولی انقلاب فعلی یک انقلاب مکتبی است که فقط به خاطر خدا صورت گرفت و رهبرش که تجلی امت است، کاملا مکتبی است و فقط به خاطر خدا کار میکند".

همانگونه که به وضوح مشخص است، اکبر گنجی که اکنون گستاخانه امام عزیز را در بی بی سی مورد اهانت قرار داده، دچار تناقض های رفتاری شدیدی بوده است و آنچه که به قلم خود در سالهای گذشته مکتوب کرده، 100 درصد با آنچه که اکنون در آغوش دشمنان قسم خورده انقلاب بر زبان می راند، در تناقض است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ضمن تشكر از اين روشنگري ، خواهش مي كنم درباره ميرحسين ... هم چنين تناقضاتي را بيش از پيش افشا كنيد.
Iran, Islamic Republic of
اگه عرضه دارین پای نجستون بذارین این ور تا ببینید مومنین چه بلایی به سرتون میارن
Iran, Islamic Republic of
اکبر پونز چه خط افتضاحی داره ! ؟
Latvia
آنچه عقل و منطق مي گويد و مورد توافق همه است اينكه براي شناخت و قضاوت در مورد هر كسي بايد به تركيب دوستان و دشمنان او توجه كرد. آنچه براي آقاي احمدي نژاد يك حسن و براي طرفدارانش كه عموما از مردم عادي فارغ از جناح بنديهاي سياسي مي باشند افتخار محسوب مي شود اين است كه امثال آقاي گنجي و اصلاح طلبان ... كه تا ديروز در راس امور كشور بودند و مقصر مشكلات امروز هستند در مقابل ايشان صف آرايي كرده اند!
یاد اون بابایی افتادم که یه پولی می گرفت نامه بنویسه یه پولی هم می گرفت تا خودش بخونه چون دیگران نمی تونستن بخوننش
Iran, Islamic Republic of
داند آنکس که اهل دل است که صفای خط از صفای دل است
Iran, Islamic Republic of
یعنی عاشق دست خطشم!
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرتون را بيامرزه كه اين خط رو ترجمه كرديد مرتيكه اگه اكابر ميرفت خوش خط تر بود .
Iran, Islamic Republic of
دیدگاهشو ول کن! دستخط رو بچسب!!!
Iran, Islamic Republic of
اين بنده شيطان از اول اعصابش خط خطي بوده .
Iran, Islamic Republic of
من فكر ميكنم اين فلك زده از قسمت دوم یعنی گرفتن پول براي خواندن محروم باشه چون باحتمال قوي خودشم نميتونه خط خودشو بخونه
Iran, Islamic Republic of
من استاد خط خوب سراغ دارما
واقعا كه خطش زيباس!
جديده؟؟
Iran, Islamic Republic of
خط سیاسی ات هم از دست خطت بد تر است...
Iran, Islamic Republic of
این بد بخت از خدا برگشته هم خط فکریش خرابه هم خط مشقش!!! ولی به نظر من این خط را با دست چپ نوشته کاملا مشخص!!!!!
Iran, Islamic Republic of
با سلام
لطفاً ترجمه کنید
Iran, Islamic Republic of
آدم بخاطر دو روز دنيا كه خوش باشه چي نوكريها كه نمي‌كنه...
Iran, Islamic Republic of
بابا اين بدبخت سالها پيش ژست روشنفكري به خود گرفت وباورش شد كه مثلا روشنفكره و چنان به دره هلاكت سقوط كرد كه گروه امداد و نجات شيلي هم قادر نيست او را از چاه ضلالت و گمراهي بيرون آورد.
Iran, Islamic Republic of
شبیه بازجویی می مونه.