پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰

هشدار زرد هواشناسی برای چند استان

شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 879942
تداوم بارش‌ها امروز شنبه (۲۲ اردیبهشت) در برخی از مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان و کرمانشاه بارش رخ می دهد و سامانه بارشی جدید فردا یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) از غرب وارد کشور می‌شود.
هشدار زرد هواشناسی برای چند استان
به گزارش جهان نيوز، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «شدت بارش‌ها در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، غرب کردستان و کرمانشاه برای امروز شنبه (۲۲ اردیبهشت) با هشدار سطح زرد هواشناسی همراه است رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، با احتمال تگرگ در نقاط مستعد رخ می‌دهد.»

فریبا گودرزی افزود: «یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) گستره بارش‌ها در غرب و جنوب غرب، سواحل دریای خزر و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز خواهد بود. هشدار زرد برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه،، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی، گیلان، تهران، البرز، شمال و غرب خوزستان، غرب مازندران، قزوین و قم صادر شده است.»

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) و سه‌شنبه(۲۵ اردیبهشت) با تشدید شدن بارش‌ها در این مناطق دامنه بارش به مرکز دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و جنوبی و سواحل شرقی دریای خزر می‌رسد و روز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب کشور را نیز دربرمی‌گیرد.»
به گفته گودرزی، دمای هوا تا یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) برای نیمه غربی و تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) نیمه شرقی به طور نسبی افزایش پیدا می‌کند.

خیزش گرد و خاک درشرق و جنوب شرق به ویژه در منطقه زابل پیش‌بینی شده‌ و آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

پایتخت نیز آسمانی صاف گاهی ابری و همراه با وزش باد را تجربه می‌کند. نوسانات دمایی تهران نیز بین ۱۵ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.
https://jahannews.com/vdcgty97xak9uy4.rpra.html
jahannews.com/vdcgty97xak9uy4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *