پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

تبلت های اپل چه تفاوتی با هم دارند ؟ iPad Air، iPad Mini و iPad Pro

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب: 877771

 
تبلت‌های مختلفی که برند اپل به بازار عرضه می‌کند در ۴ دسته مختلف فرار می‌گیرند که شامل iPad،iPad Air، iPad Mini  و iPad Pro می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند.
در کنار عملکرد و قابلیت‌های مثبتی که محصولات این شرکت دارند می‌توان تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها قائل شد که برای پی‌بردن به این مسئله بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا به بررسی انواع تبلت‌های اپل بپردازیم.

آشنایی با انواع تبلت های اپل

همان‌طور که این برند گوشی‌های هوشمند خود را در دسته‌بندی مختلفی عرضه می‌کند، تبلت‌های اپل نیز درحال‌حاضر دارای چندین مدل متنوع هستند تا کاربران متناسب با نوع نیاز، اولویت‌ها و معیارهایی که در نظر دارند قادر به انتخاب یک تبلت مناسب باشند.
سیستم عامل IOS به‌عنوان مهم‌ترین وجه اشتراک تمامی تبلت‌های اپل در نظر گرفته می‌شود که سال‌های زیادی است با نسخه‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود و رابط کاربری مناسبی را برای این محصولات ایجاد می‌کند.
البته در گذر زمان تغییراتی در نسخه‌های رسمی IOS به‌وجود آمده که باعث می‌شود تا قابلیت‌های جدیدی در هر مدل به چشم بخورد و شما امکان استفاده از یک تبلت پیشرفته‌تر را داشته باشید.
درضمن امکان استفاده از بلوتوث، وای‌فای و قلم لمسی اپل نیز با ویژگی‌های مختلف در تمامی این محصولات تعبیه می‌شود و شما می‌توانید از تمام این امکانات با سطح کیفی مختلف بهره‌مند شوید.

برای داشتن انتخابی اقتصادی باید به سراغ آیپد بروید

عاملی که باعث می‌شود تا آیپد اپل در نظر بسیاری از خریداران کاربردی جلوه کند، قیمت به‌صرفه این محصول است که برای استفاده روزمره و کاربردهای معمولی گزینه‌ای اقتصادی به‌شمار می‌رود.
این سری مدل‌های مختلفی را به بازار عرضه می‌کند که ازنظر سخت‌افزاری ارتقا پیدا می‌کنند، در این Ipad از یک درگاه شارژ لایتینگ و پردازنده مرکزی A10 فیوژن استفاده می‌شود.
در جدیدترین مدل آیپد به‌روزرسانی‌های خاصی را می‌توان مشاهده که صفحه‌نمایش 10.2 اینچی و پنل Retina با فناوری True Tone نشان‌دهنده این است که تصاویر با کیفیت بهتری پخش می‌شوند.
ظرفیت ذخیره‌سازی در مدل‌های مختلف نیز بین 32 تا 128 گیگابایت متغیر است که ازاین‌نظر کارایی لازم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و می‌توانید متناسب با نوع کاربری خود ظرفیت را تعیین کنید.
کیفیت دوربین جلو و عقب در نسخه‌های مختلف نیز با هم تفاوت دارند که البته در مقایسه با دیگر تبلت‌های اپل یعنی ایر، مینی و پرو در سطح پایین‌تری است که البته با قیمت این محصول تناسب خوبی دارد.
درصورتی‌که از دوست‌داران برند اپل هستید و ترجیح می‌دهید یک تبلت معمولی برای کاربردهای روزانه داشته باشید تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) ظرفیت 64 گیگابایت گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد.

آیپد ایر، نسخه ای جذاب

این مدل در زمان عرضه یکی از بهترین محصولات در زمان خود به‌شمار می‌رفت، وزن سبک و نمایشگری با اندازه مناسب از ویژگی‌های کلیدی آیپد ایر هستند که در هنگام استفاده نظر شما را جلب می‌کند.
ابعادی که برای این مدل در نظر گرفته می‌شود در حدود 25 سانتی‌متر است که در مقایسه با آیپد کمی بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد و می‌توان گفت که مشخصات فنی مدل ایر شباهت زیادی به Ipad Mini دارد.
نمایشگری با اندازه 10.9 اینچی، روشنایی 500 نیت، بهره‌مندی از فناوری رتینا و رزولوشن 6034×1640 از ویژگی‌هایی است که می‌توان در مدل آیپد ایر مشاهده کرد که تجربه بصری خوبی برای کاربران به‌وجود می‌آورد.
پردازنده M1، فضای ذخیره‌سازی بین 64 تا 256 گیگابایت، باتری با قابلیت شارژدهی تا 10 ساعت و دوربین‌هایی با کیفیت 12 مگاپیکسل در واقع یک تبلت با کارایی قابل قبول را در دسترس شما قرار می‌دهد.
زمانی که می‌خواهید این مدل را با دیگر تبلت‌های اپل مقایسه کنید باید گفت که iPad Air عملکرد خوبی نسبت به آیپد دارد اما نمی‌تواند قابل قیاس با مدل قدرتمندی همچون آیپد پرو باشد.
 

Apple iPad Mini امکان حمل آسان را به شما می دهد

اپل آیپد مینی کوچک‌ترین نسخه از سری تبلت‌های اپل است که با وزن 300 گرمی و صفحه‌نمایش کوچکی که دارد به شما این امکان را می‌دهد تا خیلی راحت این وسیله را جابه‌جا کنید.
آیپد مینی سرعت خوبی دارد و از کیفیت تصویر مناسبی برخودار است و به‌دلیل بهره‌مندی از یک نمایشگر که از فناوری Dolby Vision پشتیبانی می‌کند، تصاویری با وضوح بالا را نمایش می‌دهد.
پردازنده iPad Mini کمی قدیمی‌تر از سایر مدل‌ها مانند آیپد ایر و پرو است که این ویژگی باعث می‌شود کندتر باشد، بنابراین بازشدن برنامه‌ها و بازی‌های مختلف بیشتر طول می‌کشد.

آیپد پرو، قدرتمندترین نسل تبلت های اپل

جدیدترین مدل‌های آیپد پرو که در بازار دیده می‌شوند از قدرت سخت‌افزاری بالا، امنیت عالی و عملکرد فوق‌العاده‌ای برخودار هستند که با توجه به این مسائل می‌توان انتظار داشت که قیمت آن در مقایسه با دیگر تبلت‌ها بیشتر باشد.
در مدل‌های ارائه‌شده از آیپد پرو از تراشه A12X Bionic استفاده می‌شود که قدرت بیشتری دارد، نمایشگر لیکویید رتینا با اندازه‌های 11 و 12.9 اینچی، پوشش ضدانعکاس و کیفیت رنگ P3 Wide Color از دیگر مشخصات این مدل به‌شمار می‌رود.
نکته قابل توجه درباره آیپد پرو را می‌توان مربوط به کیفیت بالای دوربین دانست که به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویری با وضوح و کیفیت بالا را ثبت کنید.

چگونه بهترین تبلت اپل را انتخاب کنیم؟

برای پیداکردن آیپد ایده‌آل، با درنظر گرفتن میزان بودجه خود شروع کنید، سپس روی ویژگی‌های خاصی که برای شما مهم هستند تمرکز داشته باشید که شامل اندازه، صفحه‌نمایش و کیفیت دوربین می‌شود.
به‌عنوان مثال، برخی از تبلت‌های اپل دارای نمایشگری با اندازه 12.9 اینچ هستند که حداکثر مساحت نمایش را در اختیار شما قرار می‌دهد اما این مسئله باعث می‌شود ابعاد کلی دستگاه بزرگ‌تر باشد و برای جابه‌جایی کمی مشکل‌ساز شود.
بر همین اساس امکان دارد برخی از افراد اندازه‌های کوچک‌تری در حد مدل آیپد مینی را ترجیح دهند.  یکی دیگر از عوامل در انتخاب بین این مدل‌ها مربوط به حافظه ذخیره‌سازی است که اگر به فضای زیادی برای فایل‌های حجیم نیاز دارید، یک iPad Pro نیاز شما را رفع می‌کند.
در نهایت وقتی نوبت به دوربین‌ها می‌رسد، مدل‌های آیپد پرو با پیشرفته‌ترین فناوری پردازش به‌علاوه سنسور LiDAR برای فوکوس، عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند.
 

جمع‌بندی

مهم‌ترین تفاوت بین تمام تبلت‌های اپل مربوط به سرعت و کیفیت تصویر است که هر کاربری با توجه به نوع نیاز خود و بودجه‌ای که در اختیار دارد یکی از انواع مدل‌های این برند را خریداری می‌کند.
در این مقاله سعی داشتیم تا ویژگی‌های مختلف تمام مدل‌های اپل شامل iPad، iPad Air، iPad Mini و iPad Pro را بررسی کنیم تا علاوه‌بر پی‌بردن به تفاوت آن‌ها، متوجه شوید که کدام یک برای شما مناسب‌تر است.
https://jahannews.com/vdceff8vzjh8ffi.b9bj.html
jahannews.com/vdceff8vzjh8ffi.b9bj.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *