پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۳

واکنش تهران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه

دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب: 875251
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیدا محکوم کرد.
واکنش رسمی ایران به حمله تروریستی اسرائیل
به گزارش جهان نيوز، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه را نقض فاحش مقررات بین‌المللی به‌ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست و افزود: «شایسته و بایسته است این اقدام با قوی‌ترین عبارات از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد محکوم و اقدام لازم در قبال متجاوز انجام شود».

کنعانی تاکید کرد: «ابعاد این حمله نفرت انگیز در حال بررسی است و مسئولیت عواقب و پیامدهای آن با رژیم متجاوز صهیونیستی است».

دیپلمات ارشد ایران تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران، ضمن محفوظ دانستن حقوق خود برای اتخاذ اقدامات متقابل، نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد».

«حسین امبرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز عصر امروز و در گفت‌وگوی تلفنی با «فیصل مقداد» همتای سوری خود گفت: «نتانیاهو به‌دلیل شکست‌های پی‌درپی رژیم اسرائیل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه‌طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است».

وزیر خارجه ایران حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست و مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.
https://jahannews.com/vdcfttdcyw6de0a.igiw.html
jahannews.com/vdcfttdcyw6de0a.igiw.html
برچسب ها: سوریه اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حمله رژیم صهیونستی به خاک ایران!!
امید است با تمام قوا، همانگونه که قبلا گفته بودیم، اگر اسرائیل به ایران حمله کند، هواپیماهایشان هنگام برگشتن جایی را برای فرود پیدا نخواهند کرد، در کسری از ساعت این وعده را عملی کنیم
Iran, Islamic Republic of
شهادت هنر مردان خداست .عملا باید پاسخ داد ، خیلی بسیار شدید قویا محکوم می کنیم
بازدارندگی ندارد .
Belgium


واکنش رسمی یعنی شلیک ۱۰ هزار موشک در ۲۵ ساعت آینده!!!!!