شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱۱
صهیونیست‌ها در اندیشه حمله به رفح؛

شمارش معکوس برای فاز دوم نسل‌کشی/ در غزه دیگر هیچ نوزادی با اندازه طبیعی وجود ندارد

يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 874023
دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد ۲ طرح‌ انجام عملیات نظامی در رفح و طرح تدارک ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه آوارگان و ساکنان، تصویب شده است.
شمارش معکوس برای فاز دوم نسل‌کشی/ در غزه دیگر هیچ نوزادی با اندازه طبیعی وجود ندارد
گروه بین الملل جهان نيوز: با آغاز ماه مبارک رمضان تصور بر آن بود که شدت جنایات صهیونیست‌ها کاسته شود، اما آغاز این ماه هم ماشین کشتار اشغالگران را خاموش نکرد و با همان شدت سابق به کارش ادامه می‌دهد و این رژیم در صد و شصت و دومین روز از جنگ و نسل‌کشی نه فقط به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه داد که نخست‌وزیر این رژیم نیز موافقت خود با حمله به رفح را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، با طرح ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب غزه موافقت کرده است. موافقت نتانیاهو با حمله نظامی به رفح در شرایطی است که بیش از دو میلیون نفر از اهالی غزه پس از تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به سایر مناطق نوار غزه در این شهر پناه گرفته‌اند. این موافقت پس از جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و در پی آن جلسه کابینه کوچک امور سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

به گزارش سایت خبری عربی۲۱، دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد ۲ طرح‌ انجام عملیات نظامی در رفح و طرح تدارک ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه آوارگان و ساکنان، تصویب شده است. پیشتر کابینه جنگی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح تا ماه رمضان ضرب‌الاجل صادر کرده بود.

تضمین‌های رژیم صهیونیستی به مصر
رژیم صهیونیستی همچنین خبر داد، طی رایزنی‌های اخیر خود با مصر درباره یورش احتمالی‌اش به رفح، به قاهره درمورد نگرانی‌هایش از آغاز موج آوارگان اطمینان‌هایی داد. یک منبع مصری ویژه در گفت‌وگو با وبگاه «العربی الجدید» اظهار کرد: به‌تازگی رایزنی‌های امنیتی مصر و «اسرائیل» درباره عملیات نظامی احتمالی اشغالگران در شهر رفح علنی شد. این منبع گفت: طرف مصری از «اسرائیل» تعهداتی گرفت مبنی بر اینکه در صورت اجرای این عملیات، طبق اصول مشخصی همراه با در نظر گرفتن نگرانی‌های مصر از جمله نگرانی از آغاز موج‌های کوچ دسته‌جمعی فلسطینی‌ها در نتیجه این عملیات نظامی خواهد بود. بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پنجشنبه تأکید کرد: کابینه جنگ درباره لزوم استمرار عملیات زمینی در غزه از جمله منطقه رفح برای «نابود کردن» پتانسیل‌های نظامی جنبش حماس توافق نظر دارد.این در حالی است که دیروز عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر تأکید کرد که کشورش با تمام وجود صادقانه برای آتش‌بس در نوار غزه تلاش می‌کند. وی بشدت نسبت به یورش به رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد و گفت: مصر به دنبال وارد کردن بیشترین مقدار کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است. رئیس جمهور مصر گفت: تلاش می‌کنیم این خونریزی را متوقف کنیم.

واکنش حماس و تشکیلات خودگردان
با قوت گرفتن احتمال حمله زمینی به رفح، «اسامه حمدان» عضو ارشد حماس با اشاره به موافقت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با طرح ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح واقع در جنوب غزه، تصریح کرد: «اشغالگران نیت واقعی خود را از عملیات در رفح فاش کردند که همان نسل‌کشی است. تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم و با تمام طرف‌ها در حال مذاکره هستیم که مانع حمله رژیم صهیونیستی به رفح شویم.»

حمدان در ادامه به تصمیم گیری‌های مقامات رژیم صهیونیستی درباره مرحله پس از جنگ پرداخت و گفت: «این مرحله کاملاً فلسطینی است و رژیم صهیونیستی یا حامیان آن حق دخالت ندارند. هر کس بپذیرد که مزدور اشغالگر در مورد مرحله پساجنگ غزه باشد، باید عواقب انتخاب خود را متحمل شود.»در همین حال ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به تبعات حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه هشدار داد و از امریکا و جامعه جهانی خواست فوراً مداخله کرده و مسئولیت خود را درباره ممانعت از انجام عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح برعهده بگیرند. به گزارش سایت خبری النشره، این نهاد بار دیگر بر مخالفت قاطع خود با هرگونه کوچ اجباری مردم غزه تأکید کرد و آن را خط قرمز دانست.

امریکا کمک‌ها به اسرائیل را کند کرده است؟!
درپی تشدید اختلافات میان رئیس‌جمهور امریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر سر برنامه حملات به نوار غزه، یک رسانه عبری زبان از کاهش کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو پرده برداشت. شبکه عبری زبان «کان» در این باره خبر داد که واشنگتن کمک‌های نظامی به اسرائیل را کاهش داده است. طبق گزارش این شبکه، این اقدام در سایه تشدید بحران میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دولت امریکا صورت گرفته است. شبکه امریکایی ABC نیز به نقل از یک مقام ارشد صهیونیست اعلام کرد که امریکا شروع به تأخیر در ارائه برخی کمک‌های نظامی به رژیم اشغالگر کرده است.

وی که به دلیل حساسیت موضوع حاضر به افشای نامش نشده است، گفت: محموله‌های کمک‌های نظامی امریکا در آغاز جنگ بسیار سریع می‌رسیدند، اما این روند امروز بسیار کند است. با این حال، مقامات امریکایی به ای‌بی‌سی نیوز اعلام کردند که کاهش کمک‌ها صحت ندارد و هیچ تغییری در سیاست امریکا و وعده‌های کمکی که پیشتر به رژیم صهیونیستی داده بود، وجود ندارد. این مقامات گفتند که دولت امریکا در تلاش برای استفاده از نفوذ خود به منظور تحت فشار قرار دادن نتانیاهو جهت حفاظت از غیرنظامیان در حملات به غزه است.

در همین زمینه، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد: یکی از دستاوردهای «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه، این است که وی موفق شد میان اسرائیل و امریکا شکاف ایجاد کند. اختلافات میان رژیم صهیونیستی و امریکا اخیراً گسترش یافته و این امر سناریوهای متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری‌زبان نیز اخیراً به این مسأله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که امریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع ۲ طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است. در همین زمینه، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: «سرخوردگی فزاینده از نخست‌وزیر اسرائیل، برخی از دستیاران جو بایدن را بر آن داشت تا از او بخواهند که به‌طور علنی از نتانیاهو درخصوص عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.»
 
در غزه دیگر هیچ نوزادی با اندازه طبیعی وجود ندارد
وضعیت غزه به قدری بحرانی است که یک مقام سازمان ملل تأکید کرد: «پزشکان دیگر نوزادانی با اندازه طبیعی در غزه نمی‌بینند.» وی خاطرنشان کرد ۱۸۰ زن هر روز در نوار ویران شده غزه در حالی که از گرسنگی و کم‌آبی رنج می‌برند، زایمان می‌کنند. به گزارش ایسنا، دومینیک آلن، مسئول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی ویدیویی در قدس گفت: «شخصاً غزه را در این هفته به‌خاطر میلیون‌ها زن و دختر، برای ۶۵۰ هزار دختر در سن باروری بویژه برای ۱۸۰ زنی که هر روز زایمان می‌کنند، وحشت‌زده ترک کردم.» به نقل از لوریان لو ژور، او توانست از بیمارستان‌هایی که هنوز خدمات زایمان در شمال نوار غزه را ارائه می‌دهند، بازدید کند، جایی که به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از ۳۱ هزار نفر از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند.

دومینیک آلن عنوان می‌کند: «پزشکان می‌گویند که دیگر نوزادان با اندازه طبیعی را نمی‌بینند. از سوی دیگر، به طرز غم‌انگیزی، آنها شاهد تولد نوزادان مرده و مرگ‌ومیر بیشتر نوزادان هستند. این مادران باید فرزندان خود را در آغوش خود بگیرند، البته نه در کاور جسد.» او ادامه داد: «هرکسی را که دیدیم یا با آنها صحبت کردیم لاغر و گرسنه بودند و همه این حرکت را در جست‌و‌جوی غذا انجام می‌دهند. آلن همچنین عبور از یک ایست بازرسی نظامی را روایت کرد، جایی که کودکی، شاید پنج ساله، با ترس راه می‌رفت، دست‌هایش را در هوا بالا برده بود درحالی‌که خواهرش با پرچمی سفید پشت سر او راه می‌رفت.»
https://jahannews.com/vdcb5abwfrhbzgp.uiur.html
jahannews.com/vdcb5abwfrhbzgp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شک نکنید دنیا گرفتار یک بلایی خواهد شد چیزی مثل کرونا یا جنگ یا هر چیز دیگری که خود خدا میداند
وزیری
Iran, Islamic Republic of
خب چرا به ما میگی ما چکار میتونیم بکنیم جز ناله و شیون
Iran, Islamic Republic of
بدجوری نقره داغ شدن بابت بی تدبیری که سرخود انجام دادن.
United Arab Emirates
خدایا قدرت تو عظیم است و ظالمان را یاری نخواهی کرد. خداوندا این مردم مظلوم را از اسارت شیطان عالم اسرائیل منحوس نجات بده. آمین یا رب العالمین
ب
Iran, Islamic Republic of
خداوند یاور مظلومان و دشمن ستمکاران است.خداوندا به حسین مظلوم علیه السلام قسم ریشه ظلم جهانی و پشتیبانی آنها را بسوزان .
Iran, Islamic Republic of
دولتهای سرسپرده عربی اسلامی! واقعا خاک بر سرتان
Iran, Islamic Republic of
باید هزینه های آمریکا در حمایت از اسرائیل به قدری افزایش یابد که مجبور شود این سگ خود را مهار کند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
همه كشور هاي اسلامي بايد يك نيروي ويژه براي سركوب اسرائيل به ميدان بفرستند خيلي زود
آمریکا ۲ بمب اتمی روی ژاپن انداخت و ۱۲۰ هزار نفر در دم جان سپردند و ژاپن بلافاصله تسلیم شد..... در جنگ حلوا پخش نمی کنند....بزنی میزنن...اسرائیل اگر زورش برسد یک نفر فلسطینی را زنده نمی گذارد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ارتش هاي كشور هاي مسلمان سلاح هايشان را براي چه خريده اند ؟؟؟
واقعا" مسلمانند ؟؟!!
چرا به داد ملت مظلوم فلسطين نمي رسند تا كي ميخواهند اين همه جنايت را ببينند و ساكت بمانند ؟!
ع ا ز
Canada
باید دولتهای عضو مقاومت و مجاهدان مقاومت هر چه سریع تر ملاحظات همه چیز را کنار بگذارند و با تمام توان خودشان جهاد گرایانه مجاهدانه اقدام سریع خودشان را در مقابل این جنایت و نسل کشی را بگیرند