شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱۵
شریعتی، نماینده تهران:

تخطئه اقدامات مجلس انقلابی به خاطر اختلافات سیاسی یک بازی باخت – باخت است/ اشاره به ۸ مورد از فعالیت‌های اثربخش مجلس یازدهم

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 871091
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، امیدآفرینی در مردم و نخبگان و جهاد تبیین درباره کار تخصصی و تلاش‌هایی که در دوره جاری مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است را یک اقدام مهم برای افزایش مشارکت در انتخابات دانست.
تخطئه اقدامات مجلس انقلابی به خاطر اختلافات سیاسی یک بازی باخت – باخت است/ اشاره به ۸ مورد از فعالیت‌های اثربخش مجلس یازدهم
به گزارش جهان نيوز، دکتر مالک شریعتی نیاسر، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست خانه گفتگوی دانشگاه تهران که با حضور بیش از ۸۰ استاد دانشگاه تهران از طیف‌های فکری متفاوت و چهره‌های سیاسی از احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: «مباحث را به سمت مباحث علمی و کارشناسی و تخصصی ببریم و همه ما با هر گرایش سیاسی که حضور داریم اگر اتفاق مثبتی افتاده است برای مردم توضیح دهیم. اینکه برخی بخاطر اختلافات سیاسی به تخطئه اقدامات مجلس بپردازند و آن را کوچک بشمارند، رویه درستی نیست و این در سبد هیچ کس نمی‌رود بلکه این یک بازی باخت – باخت است. امیدوارم همه ما به سمتی برویم که برای مردم کار کنیم و تبیین هم بکنیم.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: «مقام معظم رهبری در چهار سال پیاپی در دیداری که با نمایندگان مردم داشتند، فرمودند که این مجلس انقلابی است و فرمودند این را ناظر بر علم و آگاهی و شناختی که از عملکرد مجلس دارند، می‌فرمایند.»

وی در راستای تبیین دستاوردهای دوره جاری مجلس شورای اسلامی، به ۸ مورد از فعالیت‌های اثربخش مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و در اولین مورد از الکترونیکی شدن صدور مجوزهای کسب‌وکار نام برد و گفت: «قبلا اینگونه بود که مردم از این ساختمان به آن ساختمان دنبال جواز بودند که این دیگر برچیده شده است. اکنون در پی مصوبه مجلس، جوازها الکترونیکی شده است و مسئولین باید به دنبال مردم بدوند که در زمان لازم مجوزها را صادر کنند.»

دکتر مالک شریعتی نیاسر به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان و مزایای آن اشاره کرد و افزود: «آن قدر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در این قانون زیاد شده است که نگران بودم بخاطر فرصت‌ها و امتیازاتی که این قانون برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌کند، یک زمینه سو استفاده فراهم شود.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از «الزام به ثبت اسناد عادی» به عنوان یکی از اقدامات موثر دوره جاری خانه ملت یاد کرد و گفت: «حجم بسیاری از پرونده‌های قضائی بخاطر دعواها بر روی اسناد عادی است. مجلس ورود کرد و علیرغم اشکالی که شورای نگهبان وارد آورد، مجمع تشخیص مصلحت نظام ورود کرد و با تذکری که رهبری درباره ثبت رسمی اسناد عادی دادند، این قانون نهایی شد.»

وی با اشاره به آخرین ویرایش قانون بانک مرکزی در سال ۱۳۵۰، بیان داشت: «این قانون متناظر با شرایط امروز کشور نبود، بنابراین مجلس ورود کرد و این قانون اصلاح شد. افزایش قدرت بانک مرکزی می‌تواند به پویایی نظام بانکی کشور کمک کند؛ اگرچه هنوز بخش بانک‌های تجاری آن باقی مانده است.»

دکتر شریعتی نیاسر افزود: «بخشی از پاسخ به این سوال که چرا مشکلات کشور در حوزه اقتصادی حل نمی‌شود، ناظر بر این است که طلا و خودرو و مسکن تبدیل به کالاهای سرمایه‌ای شده‌اند. تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، برای مهار برخی مشکلات کمک بسیار جدی است که دولت هم برای اجرای آن اهتمام دارد و شروع شده است.»

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ام‌الخبائث بودن کسری بودجه، خاطرنشان کرد: «یکی از زمینه‌های کسری بودجه، ناشی از خود ما مجلسی‌ها است. نماینده‌ها علاقه به هزینه مازاد دارند و وقتی بودجه تصویب می‌شود، منابع که بسته می‌‎شود، در مصارف بالاخره مشکلات مختلف در حوزه‌های انتخابیه است و لذا می‌آیند در جداول اضافه می‌کنند و هزینه‌های قطعی مازاد بدون منابع پیش‌بینی شده، کسری ایجاد می‌کند. مجلس در این زمینه از خودش شروع کرد. امسال هم بودجه دو مرحله‌ای شده و هم دو شوری؛ یعنی امسال سقف بودجه برای ۱۴۰۳ بسته شده است و در مرحله جداول دیگر کسی نمی‌تواند اضافه کند. مجلس خودش در این موضوع ورود کرد و این تعارض منافع را به جان خرید و مدیریت کرد.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از «ضابطه‌مند شدن و شفافیت شرکت‌های تابع وزارت نفت» به عنوان اقدام موثر دیگری نام برد که نمایندگان در دوره جاری مجلس نسبت به آن اهتمام داشته‌اند و درباره آن توضیح داد: «بند ۳ سیاست‌های کلی برنامه هفتم بر این موضوع تاکید داشت. در شرکت‌های فرعی تابع وزارت نفت بعضاً تا ۲۰۰ همت مبالغی بود که اینها شفاف نبود – نه اینکه خدای ناکرده بگوییم سو استفاده می‌شد - که خوشبختانه برای بحث کنترل و ذخیره‌سازی آنها تکالیف جدی گذاشته شد.»

دکتر شریعتی نیاسر، تاکید بر مدیریت مصرف در حوزه انرژی را از موارد مورد اهتمام مجلس دانست و گفت: «اگر ناترازی انرژی را در کشور جبران نکنیم و یک بحران نزدیک را مدیریت نکنیم، خدای ناکرده در آینده‌ای نه چندان دور صنایع ما متروکه خواهد شد، بخصوص صنایع انرژی‌بر نظیر پتروشیمی‌ها و صنایع فولاد و مس و غیره که با اصلاح ساختار و اصلاح فرهنگ و اصلاح مالی می‌شود موضوع را مدیریت کرد.»
https://jahannews.com/vdcdnf0jfyt05z6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdnf0jfyt05z6.2a2y.html
برچسب ها: مالک شریعتی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
باختی خبر نداری ؟ صدای ملت..
Iran, Islamic Republic of
افزایش سن بازنشستگی، کمر مردم را شکست
Iran, Islamic Republic of
هنوز که اجرا نشده است !
Iran, Islamic Republic of
شما توزیع فیدیلتی ها رو شفاف توضیح بده بقیه پیش کش
Iran, Islamic Republic of
اشاره به ۸ مورد از فعالیت‌های اثربخش مجلس یازدهم".نهمی هم افزایش سن بازنشستگی است.
United Arab Emirates
۳۰ هیچ
Iran, Islamic Republic of
این لجن پراکنی ها ناشی از عقده گشایی و کم کاری های خودشان در زمان تصدی در مجلس است.
Iran, Islamic Republic of
انقلاب ایران انقلاب الهی وخون هزاران شهید وایثارگری رزمندگان ومهمتر ازان حضور فعال مردم درصحنه حفظ شده وخواهد شد وامثال شما بازد وبند ....نمی توانید انقلاب را تعریف کنید ودر این مجلس هیچ کار موفق دیده نشده چون این نمایندگان به فکر مردم نبوده وفقط سیاسی بازی کردند
Iran, Islamic Republic of
قیمت گوشت مرغ در بازار روز برای تاریخ ۳ اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته گوشت جوجه کباب ران مرغ ۰.۹ کیلوگرم ۱۷۴ هزار تومان است.قیمت گوشت مرغ چرخ کرده بسته بندی شده در بسته ۰.۵ گیلوگرم ۹۱ هزار تومان است برای خرید فیله مرغ هم باید ۱۸۵ هزار تومان پرداخت کنید.قیمت سینه مرغ ۱۸۰۰ گرمی هم امروز ۲۷۰ هزار تومان اعلام شده است./ اقتصادآنلاین
Iran, Islamic Republic of
قیمت مرغ لوکس بسته بندی گران است مرغ درسته بخرید.
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتی افزایش چندرغاز حقوق فرهنگیان در قالب رتبه بندی را دومینوی سقوط نامید ولی هیچ وقت در مورد شاسی بلندهای مجلس و چای دبش و .... دم نزد.
Iran, Islamic Republic of
چه کسی به حرف شریعتی را توجه می کند !!!
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتی در مورد نمادهای غرب پرستی و تجمل‌گرایی نظری ندارند؟
Iran, Islamic Republic of
خروجی ویرایش قانون بانک مرکزی چیه؟
Iran, Islamic Republic of
چرا خودتون حقوق نجومی گرفتید...!!.