جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۵

آمریکا: یمن زرادخانه متنوعی از تسلیحات ایرانی را در اختیار دارد

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 870002
آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا می‌گوید انصار‌الله یمن از ۹ سال قبل، موشک‌های کروز و بالستیک متنوعی را از طریق ایران به دست آورده است.
آمریکا: یمن زرادخانه متنوعی از تسلیحات ایرانی را در اختیار دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا (DIA) در گزارشی اعلام کرد که ایران از سال ۲۰۱۵ «زرادخانه متنوعی» از تسلیحات شامل موشک‌های کروز و بالستیک دوربرد و میانبرد در اختیار حوثی‌های یمن قرار داده است.

به گزارش سی. ان. ان، در این گزارش ادعا شده که آمریکا و شرکایش از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳، مانع از آن شده‌اند که ایران دست‌کم ۱۸ کشتی سلاح به حوثی‌ها برساند.

این گزارش ادعا کرده که کشتی‌های مذکور حامل قطعات موشکی بالستیک، پهپاد، موشک‌های هدایت‌شونده ضدتانک و هزاران تفنگ جنگی بوده‌اند.

در گزارش آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا همچنین آمده: حوثی‌ها از اواخر ماه نوامبر تاکنون از موشک‌های بالستیک ضدکشتی «آصف» علیه خطوط کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عمان استفاده کرده‌اند. آصف ۲۵۰ مایل برد دارد و بسیار مشابه موشک ضدکشتی فاتح ۱۱۰ ایران است.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا می‌افزاید: موشک کروز «قدس ۴» حوثی‌ها نیز مشابه موشک «پاوه» ایران است و هر دو ویژگی‌های مشابهی دارند. حوثی‌ها در حمله به اسرائیل از موشک‌های قدس استفاده کرده‌اند و بقایای یکی از این موشک‌ها با بقایای موشک ایرانی که در سال ۲۰۱۹ به عربستان شلیک شد، مطابقت دارد. موشک‌های زمین به هوا «صقر» حوثی‌ها و موشک «۳۸۵» ایران ویژگی‌های «تقریبا یکسانی» دارند. حوثی‌ها از موشک صقر برای حمله به پهپاد‌های آمریکایی در نزدیکی یمن و دریای عمان استفاده کرده‌اند.
https://jahannews.com/vdce778vwjh8f7i.b9bj.html
jahannews.com/vdce778vwjh8f7i.b9bj.html
برچسب ها: آمریکا یمن
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خب به آمریکا چه مربوطه؟
Iran, Islamic Republic of
آمریکا میخواد یمن صنایع دفاعیش رو نابود کنه و از آمریکا خرید کنه تا آمریکا ناراحت نشه؟
Iran, Islamic Republic of
برای جنگ با آمریکا و نوچه های آمریکا خیلی طبیعیه که باید سلاحی دست بگیری که بتونه با اون مقابل آمریکا بایستی و چه بهتر که اون سلاخ ساخت ایران باشه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
تا چشم شما و نوكرانتان كور شود
امید
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه نابودی آمریکا ، انگل لیس و اسرائیل سرطانی نزدیک است.