جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۳
۵۰
ایران سربلند؛

چهار خبر خوبی که نباید از کنار آن گذشت +جزئیات

شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 869646
اگرچه برخی نمی خواهند که ایرانیان خبرهای محوری خوبی که در کشور اتفاق می افتد را ببینند اما این اخبار حاکی از آن است که ایران به طور جدی با توان داخلی و دانش بومی در مسیر پیشرفت قرار دارد.
چهار خبر خوبی که نباید از کنار آن گذشت +جزئیات
گروه جامعه جهان نيوز: کشورمان با همه مشکلاتی که وجود دارد در مسیر پیشرفت قرار گرفته و جوانان و نخبگان ایرانی در حال تلاش برای ایجاد ارزش افزوده و ارتقای سطح علمی و توسعه ایران اسلامی هستند. پیشرفت به یکباره به وجود نمی‌آید و  برای به ثمر نشستن این درخت دقیقا باید بسیار تلاش شود که میوه شکوفایی و توسعه حاصل آید. اما جامعه‌ای در راه پیشرفت سریع‌تر قرار می گیرد که بداند چه ظرفیت ها و استعدادهایی دارد. در این زمینه نکته قابل توجه این است که هر روز و هفته شاهد خبرهای خوبی در حوزه پیشرفت و ترقی کشورمان وجود دارد اما گویی بسیاری از این خبرهای خوش لابه لای هجمه خبری که خاصیت عصر انفجار اطلاعات است گم می‌شود.

با این حال باید این اخبار خوب را نیز مورد توجه قرار داد تا نسبت به واقعیت مسیری که کشورمان طی می کند آگاه شد. آگاهی از این راه می تواند جامعه را امیدوارتر کند و انگیزه آنان را نیز برای رسیدن به مدارج بالاتر دوچندان سازد.
 
پرتاب موفق 11 ماهواره:
اخیرا ماهواره‌های مهدا، کیهان و هاتف با ماهواره‌بر سیمرغ به صورت همزمان به مدار تزریق شدند. در دولت سیزدهم تاکنون ۱۱ پرتاب ماهواره انجام شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد افزایش خواهد یافت. در یک ماه گذشته ماهواره «ثریا» با قرار گرفتن در مدار ۷۵۰ کیلومتری، رکورد ارتفاع پرتاب را شکست و ماهواره‌بر سیمرغ نیز توانست هشتم بهمن‌ماه ماهواره «مهدا» و ۲ ریز ماهواره «کیهان» و «هاتف» را در مدار بیضوی به شکل همزمان قرار دهد که در نوع خود قابل توجه است. این موفقیت‌ها در حوزه فضایی نشان می‌دهد ایران به دانشی آینده ساز دست یافته است. بنابر سخنان وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات هدف اصلی ایران رسیدن به مدار ژئو است. در این راستا، یک نقشه راه ۱۰ ساله برای صنعت فضایی کشور طراحی شده که سال گذشته تصویب و توسط رییس‌جمهور ابلاغ شد؛ بر اساس این نقشه راه و در افق ۱۴۰۷ باید به لایه ژئو در ۳۶۰۰۰ کیلومتری زمین دست پیدا کنیم.

GEO مداری دایروی است که در ارتفاع ۳۵.۷۸۶ کیلومتری بالای خط استوا قرار گرفته است و به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فرد، مدار ژئو یک منبع راهبردی برای کاربری‌ های مخابراتی، پخش تلویزیونی و هواشناسی است. با این حال اینکه جمهوری اسلامی ایران توانسته پرتاب های موفقی را به ثبت برساند نشان می دهد کشورمان در این حوزه با دقت کارشناسانه ای در حال کار است.  
 
درمان رایگان کودکان زیر 7 سال:
اخیرا معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از درمان رایگان کودکان زیر هفت سال و همچنین سه دهک نخست جامعه و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی خبر داد. بر همین اساس تمام خدمات درمانی مراکز دولتی و مراکز درمانی دانشگاهی برای کودکان زیر ۷ سال به صورت رایگان ارائه می‌شود. همچنین ۳ دهک نخست جامعه، مددجویان بهزیستی و افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز از خدمات رایگان برخوردار می‌شوند. درمان آسان و سریع و توسعه بهداشتی از جمله موارد ارتقای سطح زندگی افراد جامعه محسوب می‌شود که در کشورمان ضریب گرفته است و از این به بعد والدین دارای فرزند کوچک با نگرانی کمتری می توانند نسبت به درمان فرزند خود اقدام کنند.
 
افزایش یارانه‌ها: افزایش یارانه معیشتی ایرانیان در قالب طرح فجرانه خبر فراگیر وزارت کار و رفاه اجتماعی در هفته اخیر بود که درباره آن وزیر کار جزییات بیشتری را بیان کرد. بر اساس مصوبه جدید دولت به مناسبت دهه فجر به مدت سه ماه از ۱۷ بهمن سال جاری تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده یارانه تشویقی برای ۱۱ قلم کالایی که فهرست آن از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسیده است از مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان افزایش می‌یاید. بنابر گفته سید صولت مرتضوی معدل یارانه کسانی که دهک یک تا ۳ هستند از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده و معدل کسانی که ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند نکته مهم این است که این ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی شامل ۱۱ قلم کالایی می‌شود که در سهم یارانه‌ای وجود دارند.
 
حراست از سرمایه مردم: طبق اعلام معاون نظارت بانک مرکزی، در ادامه اقدامات اصلاح نظام بانکی و هدف‌گذاری دولت در خصوص برخورد با بانک‌های ناتراز، موسسه اعتباری «کاسپین» منحل شد. این انحلال در ادامه انحلال‌هایی است که در خصوص موسسه‌های اعتباری همچون «نور» و «توسعه» انجام شد. این اصلاحات در حالی انجام می پذیرد که مصالح سهامداران و سپرده گذاران این موسسات به خوبی مد نظر قرار گرفته است. انحلال این موسسات نشان می دهد که دولت در اجرای سیاست‌های کنترل تورم و کاهش ناترازی‌های بانکی به طور مصمم و با برنامه ریزی لازم عمل می کند. پس از انحلال موسسه نور در آذرماه سال جاری دولت وعده انحلال یکی دیگر از موسسات را داده بود که در این راستا در بهمن ماه سال جاری انحلال موسسه کاسپین نیز اعلام شد.

از دیگر اخبار خوبی که می توان بدان اشاره کرد، صادرات دستگاه دیالیز ایرانی، رتبه 15 ایران در تولید علم، وضعیت سبز ذخایر خونی کشور، خرید 60 هواپیما و بالگرد و تزریق آن به ناوگان هوایی کشور، رشد 50 درصدی بارش‌ها بر فراز دریاچه ارومیه و ... است.

اگر بیشتر در میان اخبار روزانه بگردیم اخبار خوش زیادتری به چشم مان می خورد. نکته مهم در دیدن اخبار خوب تلاش بی وقفه بسیاری از ایرانیان برای بالابردن سطح توسعه و پیشرفت کشورشان است که نشان می دهد برخلاف برخی خبرسازی ها امید و انگیزه بالایی در کشور وجود دارد. درحالی که برخی سعی دارند با تزریق ناامیدی به کشور مردم را نسبت به این پیشرفت ها دچار یاس کنند اما بسیاری از جوانان ایرانی با انگیزه و سختی در حال کار هستند تا آینده‌ای درخشان برای خود وهم میهنان‌شان بسازند. نکته اساسی اینجاست که این اخبار خوب محوری نشان می‌دهد که ایران به طور واقعی در مسیر پیشرفت قرار دارد؛ چراکه این اتفاقات خوب با توجه به دانش بومی و استعداد خود جوانان ایرانی رخ داده است.
https://jahannews.com/vdcgty973ak9334.rpra.html
jahannews.com/vdcgty973ak9334.rpra.html
برچسب ها: خبر خوب دستاورد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه اینا رو بده بقالی یه سیر پنیر بهت نمیده
Iran, Islamic Republic of
یعنی درمان رایگان کودکان زیر 7 سال کشورت و ساخت پانسمان بیماران پروانه ای برای تو مهم نیست و فقط نگران یه سیر پنیر هستی؟ اگه از اعضای خانوادت هم مشکل بیمارن پروانه ای رو داشتند بازم نگران یه سیر پنیر بودی یا طلبکار که چرا داخل این پانسمانها رو نمی سازن؟
Iran, Islamic Republic of
کجا درمان کودکان زیر 7 سال رایگان هست لطفا ادرس بدین
Iran, Islamic Republic of
دولت رئیسی، بعد از 30 ماه، 480 هزار میلیارد تومان بدهی های دولت روحانی را پرداخته؛ این تقریبا معادل 35 درصد بدهیهای شیخ حسن هست. ببینید اینها چه بر سر ملت ایران آوردند و امروز طلبکار هم هستند!!!
Iran, Islamic Republic of
بابا بسه دیگه همینا رو روحانی درباره محمود میگفت
مردم که نفهم نیستن که ....
Iran, Islamic Republic of
دولت احمدی نژاد 50 میلیارد دلار بدهی خارجی دولتهای هاشمی و خاتمی را پرداخت کرد و حالا رئیسی بدهی دولت روحانی را پرداخت می کند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خب چرا يقه روحاني و دلتش را قوه قضائيه نميگره و سئال نمي كنه اين بدهي هاي نجومي را بابت چه اقداماتي بالا آورده !!!
اين واقعا"‌يك سئوال هست و مردم مطالبه دارند
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله با افزایش 10 برابری یارانه ها و افزایش حقوق ها وضعیت معیشت مردم نسبت به دولت قبل بهتر شده است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
تا حالا چندین بار با خودی و بیخودی این پیام احمقانه رو گذاشتی و جهان هم منتشر کرده خسته نشدی ؟
Iran, Islamic Republic of
ه با مشارکت بالای هشتاد درصدی در انتخابات رضایت خود را اعلام خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
صد در صدی
Iran, Islamic Republic of
توسعه و تحول تعریف دارید ، شاخص های اجرایی و نظارتی دارد ، قائم به ذات است نه فرد ، و در هر مرحله که دچار انحراف شود توسط کارشناسان خبره آسیب شناسی و اصلاح میشود.
Iran, Islamic Republic of
خودتم فهمیدی چی گفتی؟ حداقل میخوای از جایی کپی کنی درست کپی کن
نشاط
Iran, Islamic Republic of
خیلی باعث افتخاره، البته من بدلیل اینکه همیشه سعی می کنم نیمه پر لیوان رو ببینم، تمام موارد توسعه و پیشرفت رو تو ایران عزیزم دنبال می کنم ، ولی بازهم معتقدم این موارد در دانشگاه‌ها و مدارس علاوه بر رسانه ها بطور مکرر اعلام و بحث و بررسی بشه تا آگاهی عموم مردم دراین زمینه بالا وبالاتر بره
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
از همون نيمه خالي ليوانه كه ضربه خورديم ليوان بايد پر باشه تا جاي نفوذ باقي نمونه
Iran, Islamic Republic of
از خوشحالی این خبر ها گریه ام گرفت ؟برادر من برو گزارش سرسام آور و کمر شکن گرانی ها و تورم و غیره
Iran, Islamic Republic of
توده مردم اونچه که براشون در درجه اول اهمیت قرار داره , قیمتهای کف بازار و میزان قدرت خرید مردمه
یک بازاری تهران
Iran, Islamic Republic of
فقط همین روز شنبه 21 بهمن یه سری به بازار بزرگ تهران بزنید و ببینید که اگر مردم پول ندارند پس اینهمه جمعیت چند ده هزار نفر خریدار چیه وسط بازار و این میلیادر میلیارد خرید با چه پولی انجام میشه
Netherlands
بازاری عزیز کاش جستجو می کردی که تولید این مسافران تهران شمال چیست ؟ صاحبان خانه ها و خورد رو های گران قیمت برای ایران یا اسلام یا فقرا چه کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
ده هزار نفر جمعیت نسبت به 10 ملیون ساکن تهران میشه 0.1 درصد یعنی از هر 1000 نفر یک نفر یعنی
با این استدلال شما کار بدتر میشه که یعنی 999 نفر بدبختن و 1 نفر پولدار
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
90درصد اين چند ده هزار نفر قيمت مي كنند و رد مي شوند 10 درصدشون موفق به خريد مي شوند آنهم با قرض و قوله و از روي اجبار
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله مردم دارند
Iran, Islamic Republic of
گرونی هست ولی الحمدلله پول هم هست والا چرا باید تا سه روز که تعطیل میشه دو سوم ایران برن مسافرت . کسی از نداشتن مسافرت نمیره بلکه با پول مازاد زندگیش میره سفر
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
پول هست اما پول بي ارزش چند كيلو اسكناس بايد بدهي يك كيلو گوشت نپز بخري !!!!
Iran, Islamic Republic of
با رونق تولید و اقتصاد شاخصه های رفاه رو بالا ببرین
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
خبر خوش اینکه طی 24 ساعت ارزش پول ما 20 درصد کاهش-قیمت قبر هم 30 درصد افزایش داشته
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر هر کسیکه توی دل این مردم رو خالی کنه
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر کسیکه سفره مردم خالی کنه
Iran, Islamic Republic of
لعنت به خسارت محضتون.
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت حلالت باشه اون شیر مادرت
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان قیمت ارز را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
Iran, Islamic Republic of
خب اصولگرايان الان كه اختيار دارند ارز را ارزان كنند برگردانند به قيمت سال 92 و پول هاي رفته را از اصلاح طلبان بگیرند !!!
مردم هم پشتيباني مي كنند
Iran, Islamic Republic of
خدا نگذرد از كساني كه خريد خونه و ماشين و خوردن گوشت رو براي مردم ثروت‌مندترين كشور جهان آرزو كردند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of

شما خلافش را ثابت كن !!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا این خیلی زشته برای ما که دستاوردهای به این بزرگی جلوی چشم مردم نمیاد واقعای چرا

برای کسانی که بچه دارن می دونن دریمان رایگان کودکان خیلی مهمه
Iran, Islamic Republic of
چاره کار، "جهادتبیین" است والبته اهتمام به امر اشتغال،مهار تورم و مسکن. ولاغیر.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
جهاد تبيين جاي خود و بيرون كشيدن حق مردم از حلقوم آن كساني كه باعث اين گراني هاي مسكن وخودرو ارز ارزاق شدند هم واجب است
Iran, Islamic Republic of
درود برشما آنقدر تبلیغات منفی وناامید کننده در جامعه هست که اینروزا مردم آرزوی خبرهای امیدوار کننده دارند
Iran, Islamic Republic of
دلار چند؟ سکه چند ؟ مسکن و رهن و اجاره چند ؟؟
تورم چند؟ قیمت خودرو چند ؟ مرغ و تخم مرغ چند؟

خیزش چند ؟!
Iran, Islamic Republic of
جهان
زمان روحانی هیچ پیشرفتی نداشتیم ؟
چرا آن زمان به مردم امید نمی دادید ؟
Iran, Islamic Republic of
دولت قبل 8 سال با برجام فرصت سوزی کرد در دهه 90 شاخص های اقتصادی منفی بود و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد.
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
زمان روحانی صنعت هوافضا تعطیل شده بود اما در 2 سال گذشته 11 فروند ماهواره به فضا پرتاب شد.
United Arab Emirates
گرونی در همه کشورها هست. البته امیدواریم در کشور ما دولت محترم انقلابی در صدد رفع این گرونیها بربیایند؛ البته با نظارت بر عملکرد سازمانهای مختلف و خصوصا نظارت بر مالیات مشاغلی مثل پزشکی که از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند
Iran, Islamic Republic of
دهه شصت نیست که بگید همه کشورها فلان و ملت باور کنند. الان دیگه همه میدونن چه خبره
Iran, Islamic Republic of
4 خبر از دید مردم
قیمت دلار
قیمت سکه
قیمت مسکن
قیمت گوشت
Iran, Islamic Republic of
سلام.ناامیدی از شیطان است.همانطور که فقر را می‌بینیم ثروت را هم باید دید
Iran, Islamic Republic of
پس چرا زمان روحانی دم از ناامیدی میزدی
Iran, Islamic Republic of
روحانی قیمت خانه و ماشین را 10 برابر کرد و امید جوانان را برای خرید مسکن و خودرو ناامید کرد.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كدام ثروت ؟؟؟
دانا
Iran, Islamic Republic of
این دوستی که در مورد درمان بیماری پروانه ای گفت واقعا از وقتی شنیدم خیلی خوشحال شدم چون واقعا نگران بیماران خاص هستم بخصوص آنهایی که هزینه دارو های آنها خیلی زیاده حتی هزینه یک دارویشان میلیونیه.کاش کشور برای بیماران این چنینی یارانه خاص در نظر بگیره.