چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

عادت‌های خوبی که از ژاپنی ها یاد بگیریم

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۴۴
کد مطلب: 869252
اگر شما هم کم‌وبیش، بازی‌های فوتبال آسیایی قطر را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان باخت تیم مدعی ژاپن در مقابل عراق در هشتمین روز از این مسابقات قرار گرفته‌اید اما تصاویری که در رسانه‌ها چرخید، نه گل‌های زده یا خورده، بلکه احترام و عذرخواهی فوتبالیست‌های ژاپنی در پایان بازی از هوادارانشان بود.
عادت‌های خوبی که از ژاپنی ها یاد بگیریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از همشهری آنلاین، راستی، چرا ژاپنی‌ها با بسیاری از مردم جهان این‌قدر تفاوت دارند؟ ۵عادت مردم ژاپن خواندنی است، عادت‌هایی که میان بسیاری از ژاپنی‌ها فراگیر است و اگر مردم هر سرزمینی، به آنها خو بگیرند، زندگی اجتماعی متفاوت‌تری را تجربه خواهند کرد.

احترام به طبیعت

«فوروشیکی» به‌معنی «بسته‌بندی با پارچه» به‌جای استفاده از کیسه زباله و «مونتای‌نای» یعنی نفرت عمیق از مصرف‌گرایی! این دو فرهنگ، دست‌به‌دست هم می‌دهند تا ژاپنی‌ها، به محیط‌زیست اطرافشان احترام ویژه‌ای بگذارند.

بازیافت

«کینت‌سوکی»، هنر سنتی تعمیر سفال‌های شکسته است که زشتی نواقص را زیبا و برجسته می‌کند. ژاپنی‌ها، این سنت را در زندگی خود هم ترویج داده‌اند و معتقدند با بازیافت وسایل به چرخه دوباره زندگی، باید نواقص زندگی را با اشتیاق بپذیرند.

هوشیاری

در فرهنگ ژاپنی، «کوکورو» به معنی هوشیاری است و آنها برای ذهن‌آگاهی و حضور در لحظه، ارزش قائل هستند. استفاده از تمرینات ذهن‌آگاهی در برنامه روزانه شما می‌تواند به کاهش استرس و بهبود سلامت روانی کمک کند.

سپاس

قدردانی یا همان تا کمر خم‌شدن، یعنی «گوجیدسو ساما» از عادت‌های ژاپنی‌هاست اما آنها علاوه بر احترام به یکدیگر، به ماهی، برنج و میوه‌هایی که می‌خورند، احترام می‌گذارند چون معتقدند آنها هم زنده هستند و به‌وجود ما خدمت می‌کنند.
https://jahannews.com/vdcjiheo8uqem8z.fsfu.html
jahannews.com/vdcjiheo8uqem8z.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *