چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۳
ضرغامی، وزیر گردشگری:

بعد از نا آرامی‌های سال گذشته خیلی‌ها تصور می‌کردند آمار گردشگری کاهش یابد/ ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر از ابتدای سال به ایران سفر کرده‌اند

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 863196
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آمار گردشگری در ۸ ماه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است.
بعد از نا آرامی‌های سال گذشته خیلی‌ها تصور می‌کردند آمار گردشگری کاهش یابد/ ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر از ابتدای سال به ایران سفر کرده‌اند
به گزارش جهان نيوز، سید عزت الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به یکی از مصوبات امروز دولت اعلام کرد که با این مصوبه اجازه خروج ۲۱۱ شی تاریخی مربوط به قبل و بعد از دوره اسلام به چین اخذ شد که این در پیرو تفاهم‌نامه با این کشور است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: بر این اساس این اشیاء در نمایشگاه چین با نام «شکوه پارس» به مدت ۶ ماه در پکن به نمایش در خواهد آمد. یکی از اهداف ما معرفی میراث فرهنگی ایران در سطح جهانی است.

ضرغامی سپس درباره گردشگری افزود: آمار گردشگری در ۸ ماه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بعد از نا آرامی‌های سال گذشته خیلی‌ها تصور می‌کردند آمار گردشگری کاهش یابد اما بر خلاف این تصور آمار گردشگری افزایش پیدا کرد.

ضرغامی گفت: نمایشگاه شکوه پارس در دی امسال به مدت 6 ماه در پکن برگزار می‌شود و  وجود اشیاء تاریخی ما و توضیحاتی که کارشناسان ما در آنجا می‌دهند، می‌تواند نقش بزرگی در اشاعه تمدن و میراث فرهنگی کشور ما باشد. متقابلا هم در نمایشگاهی که بعدا در ایران خواهیم داشت، آثار تاریخی چینی‌ها نمایش داده می‌شود.
https://jahannews.com/vdcaoenai49ni61.k5k4.html
jahannews.com/vdcaoenai49ni61.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


!!
Iran, Islamic Republic of
اصلا ؛ از وقتی که تو وزیر شدی ، گردشگرا ، به گردشگری ، امیدوار شدن !!!
عامی
United States
با سیاست‌هایی که درپیش گرفته ایم، بفرمایید اولا این تعداد از گردشگران به چه منظور وارد ایران شده اند؟ (احتمالا بسیاری از آنان بمنظور زیارت و یا درمان به ایران سفر کرده اند) و ثانیٱ این آمار و درآمد احتمالی کشور از ورود این گردشگران را مقایسه کنید با ترکیه یا مصر!
Iran, Islamic Republic of
از سفره مردم معلوم است