سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱
۷

چرا حقوق کارمندان در لایحه بودجه ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش نیافت؟

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 862048
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: اگر دولت نتواند منابع موردنیاز برای افزایش حقوق ۲۵ الی ۳۰ درصدی را تأمین کند، بودجه ناترازتر می‌شود و دولت برای تأمین منابع موردنیاز به بانک‌ها متوسل می‌شود، در نتیجه تورم بیشتر می‌شود و مردم دچار چالشهای بیشتری می‌شوند.
منظور: افزایش ۳۰ درصدی حقوق تورم زاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، داود منظور در همایش اقتصاد ایران که صبح امروز دوشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: همه ما معتقد هستیم در سالی که تورم بالایی داشتیم افزایش حقوق باید حداقل 25 تا 30 درصد باشد، اما وقتی منابع بررسی می‌شود می‌بینیم که ظرفیت چنین افزایشی در حقوق شاغلان وجود ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر در شرایط تورمی این افزایش حقوق کارمندان پیش‌بینی شود باعث خرسندی عمومی می‌شود، اما اگر نتوانیم منابع موردنیاز افزایش حقوق را تأمین کنیم با توجه به اینکه این هزینه قطعی است ولی درآمدها قطعی نیست، بودجه دولت ناترازتر می‌شود و دولت برای تأمین منابع موردنیاز به بانک‌ها متوسل می‌شود، در نتیجه تورم بیشتر می‌شود و مردم دچار چالشهای بیشتری می‌شوند.

وی گفت: فرض کنیم سال آینده 2 تا 3 میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود و بر اساس آن درآمدها و حقوق گمرکی را محاسبه می‌کنیم. در حالی که میدانیم به صلاح کشور نیست منابع ارزی کشور را به واردات خودرویی اختصاص دهیم که در داخل کشور ظرفیت تولید 1.5 میلیون خودرو را داریم.
https://jahannews.com/vdcfj0dccw6dvxa.igiw.html
jahannews.com/vdcfj0dccw6dvxa.igiw.html
برچسب ها: افزایش حقوق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اون سال که ۱۰ درصد شد هم تورم داشتیم
Iran, Islamic Republic of
آیا تورم 50 درصدی در سال برای کارمندان بدختی زا نیست ؟ .
Iran, Islamic Republic of
از حقوق های نجومی بزنید میتوانید بیشتر از 30 درصد افزایش بدهید
مجید
Iran, Islamic Republic of
خدا به دادمون برسه.
Iran, Islamic Republic of
اختلاس و رانت و فساد های کلانِ اقتصادی چی؟ اینا باعثِ تورم میشه یا نمیشه؟
Iran, Islamic Republic of
اصلا" اگه میدونید عدم افزایش حقوق قشر حقوق بگیر تا این حد در بالا و پایین شدن تورم تأثیرگذاره , خود کارمندان و کارگران بخش دولتی هر سال به جای این چند درصد افزایش حقوق , داوطلبانه محض رضای خدا سالی 30-20درصد حقوقهاشونو کاهش بدن . اینطوری احتمال اینکه طی دو سه سال آینده شاهد صفر شدن و حتی منفی شدن تورم باشیم خیلی زیاده!!!!!
ایرج
Iran, Islamic Republic of
حقوقهای چند برابرحداقل حقوق رابردارید درست می‌شود