چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

پنتاگون: پایگاه آمریکا در سوریه هدف قرار گرفت

پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب: 860596
یک مقام وزارت دفاع آمریکا امروز چهارشنبه به پایگاه المانیتور گفت که یک پایگاه آمریکا در سوریه صبح امروز هدف حمله راکتی قرار گرفت.
پنتاگون: پایگاه آمریکا در سوریه هدف قرار گرفت
به گزارش جهان نيوز، یک مقام وزارت دفاع آمریکا امروز چهارشنبه به پایگاه المانیتور گفت که یک پایگاه آمریکا در سوریه صبح امروز هدف حمله راکتی قرار گرفت. 

این مقام وزارت دفاع آمریکا گفته که حمله راکتی به «سایت پشتیبانی مأموریت‌ها در فرات سوریه» باعث ایجاد هیچ خسارت یا جراحتی نشد. 

وی گفته هنوز برای گفتن اینکه این حمله یک حمله منفرد است یا قرار است آغاز حملات جدید به پایگاه‌های آمریکا باشد یا نه زود است. 

«ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق شنبه این هفته در بیانیه‌ای گفت که حملات علیه پایگاههای آمریکا تا زمانی که این کشور به اشغالگری در عراق ادامه می‌دهد، متوقف نخواهد شد.

 الحمیداوی تأکید کرد: «تا زمانی که عراق آزاد نشود، رویارویی با نیروهای اشغالگر متوقف نمی‌شود و این تصمیمی است که هر چقدر هم تلفات داشته باشد، از آن عدول نخواهیم کرد».
با این حال او گفت که حملات راکتی و پهپادی علیه پایگاههای آمریکا که از ابتدای جنگ در غزه آغاز شده است، در روزهای آتش‌بس در غزه کاهش می‌یابد.

آتش‌بس در غزه از روز جمعه گذشته با میانجی‌گری مصر و قطر و آمریکا آغاز شده است و تاکنون چند گروه از اسرای طرفین آزاد شده‌اند. 

یک مقام پنتاگون هم روز گذشته گفته بود که حملات به پایگاه‌های آمریکا «دست‌کم موقتاً» کاهش یافته است. او گفته بود آخرین حمله به پایگاه آمریکا روز 23 نوامبر (دوم آذرماه) انجام شد.

روز دوم آذرماه منابع خبری گزارش داده بودند پایگاه آمریکا در فرودگاه اربیل واقع در شمال عراق، هدف حمله قرار گرفته است. در همان روز شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع خود خبر داد که به پایگاه اشغالگران آمریکا در «عین الاسد» واقع در غرب عراق هم حمله شده است.

 پایگاه نظامیان آمریکا در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه نیز روز دوم آذر هدف حمله قرار گرفت. 

یک روز بعد یک مقام وزارت دفاع آمریکا به فاکس‌نیوز گفت نیروهای آمریکا در عراق و سوریه از روز ۱۷ اکتبر تا آن روز (سوم آذرماه) ۷۳ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. 

از زمان آغاز جنگ در غزه گروه‌های مقاومت بارها پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه را هدف قرار دادند.  

آمریکا مهمترین حامی اسرائیل در تجاوز همه جانبه صهیونیست‌ها به نوار غزه به شمار می‌آید. نهادهای بین‌المللی اعلام کرده‌اند حجم ویرانی‌ها و کشته شدگان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در قالب کلمات قابل توصیف نیست.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۵۰۰۰ فلسطینی منجر شده است. 

در جدیدترین تحول، اسرائیل و حماس به توافقی برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا دست یافته‌اند که از صبح جمعه گذشته آغاز شده است.
https://jahannews.com/vdcb9gbw0rhb0sp.uiur.html
jahannews.com/vdcb9gbw0rhb0sp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *