يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۵

فقر شدید طی ۵ سال آینده ریشه‌کن می‌شود

يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 859304
نمایندگان مردم در مجلس اهداف کمی سنجه‌های عملکردی نظام تأمین اجتماعی، سیاست‌های حمایتی و توزیع عادلانه را تصویب کردند.
فقر شدید طی ۵ سال آینده ریشه‌کن می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ل) ماده ۳۰ اصلاحی لایحه مذکور با ۱۷۶ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ضریب جینی امروز در کشور ۰٫۳۸۸ درصد بوده که می‌خواهیم این میزان را به ۰٫۳۵ درصد برسانیم و حتماً در این مسیر نیازمند اقدامات اصلاحی بوده که در احکام بعدی به آن اشاره شده است، همچنین تلاش داریم ضریب پوشش بیمه‌های اجتماعی که هم اکنون ۷۲ درصد است را به ۷۶ درصد برسانیم. از سوی دیگر در رابطه با فقر مطلق در برنامه هفتم توسعه تلاش خواهیم کرد که آن را ریشه‌کن کنیم. معتقدیم هیچ‌کس نباید از تأمین حداقل‌های زندگی عاجز باشد لذا پوشش خدمات یارانه‌ای را به گونه‌ای تنظیم می‌کنیم که نیازمندان از حداقل‌ها برخوردار باشند.

وی ادامه داد: نسبت هزینه دهک دهم به دهک اول در بخش روستایی که امروز ۱۰٫۵ بوده در طول برنامه به ۹٫۳ و همچنین نسبت هزینه دهک دهم به دهک اول در بخش شهری را که ۱۱٫۲ بوده به ۱۰٫۳ کاهش دهیم.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در تشریح این حکم با تأکید بر اینکه ما به دنبال توزیع عدالت در برنامه هفتم توسعه هستیم، اضافه کرد: ضریب جینی یکی از شاخص‌هایی است که میزان توزیع عدالت را نشان می‌دهد و هم اکنون این رقم ۰٫۳۸۸ درصد بوده را می‌خواهیم به ۰٫۳۵ درصد کاهش دهیم. همچنین افزایش ۴ درصدی ضریب پوشش بیمه‌های اجتماعی نیز در برنامه پیش‌بینی شده که از پوشش سلامت که در بخش درمانی برنامه هفتم لحاظ شده مجزا است.

وی ادامه داد: درخصوص فقر مطلق تعاریف مختلفی وجود دارد و در کمیسیون نیز در این رابطه بحث و بررسی صورت گرفت. از سویی معتقدم افرادی که بتوانند ۲۵۰۰ کالری در روز تأمین کنند مشمول فقر مطلق نمی‌شوند. ریشه‌کن کردن فقر مطلق کار بسیار دشواری بوده و به صفر رساندن آن امری غیرواقعی است، از این رو ما در این حکم منظورمان به صفر رساندن فقر شدید است که تصمیم داریم در طول برنامه هفتم آن را که امروزه ۳۰ درصد بوده به صفر برسانیم.

براساس بند (ل) ماده ۳۰ اصلاحی لایحه مذکور؛ در اجرای بند‌های (۱) و (۵)

سیاست‌های کلی برنامه هفتم و به منظور تحقق اهداف کمی زیر مطابق با احکام این فصل، اقدام می‌شود:

جدول شماره (۶) - اهداف کمی سنجه‌های عملکردی نظام تأمین اجتماعی،

سیاست‌های حمایتی و توزیع عادلانه
 
https://jahannews.com/vdcgzy97tak9nw4.rpra.html
jahannews.com/vdcgzy97tak9nw4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مجلس فقط در خصوص ساعت کار ، جلو کشیدن ساعت . خرید سربازی و اینگونه مسائل توان تصمیم گیری دارد ؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
متخصص عقب و جلو بردن ساعت و ایضا" تصویب 20 دقیقه ای موافقتنامه های دولت , علی لاریجانی بود!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر میخواهید هرچه زودتر فقر مطلق را در کشور ریشه کن کنید کشور را مجددا" به حسن روحانی بسپرید!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
يعني الان فقر شديد هم داريم !!!؟؟؟
پس شماها مديران انقلابي تا حالا چه كار مي كرديد؟
Iran, Islamic Republic of
با یه جهش قیمت دلار دوباره روز از نو روزی از نو؟!!