پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
آیت‌الله سبحانی:

کتاب خوب شوق حرکت در انسان ایجاد می‌کند

جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 859054
یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی تاکید کرد: کتاب خوب، شوق حرکت را در انسان ایجاد می‌کند و مسیر زندگی را هدفمند نموده و به مسیر زندگی معنایی جدید می‌بخشد، دست یابی به این هدف، جز از طریق ارتباط مستمر با کتاب میسر نخواهد شد.
کتاب خوب شوق حرکت در انسان ایجاد می‌کند
به گزارش جهان نيوز،  آیت الله سبحانی از مراجع تقلید بمناسبت روز کتابخوانی با صدور پیامی تاکید کرد: کتاب خوب، شوق حرکت را در انسان ایجاد می‌کند و مسیر زندگی را هدفمند نموده و به مسیر زندگی معنایی جدید می‌بخشد، دست یابی به این هدف، جز از طریق ارتباط مستمر با کتاب میسر نخواهد شد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
*لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقُومَ النّاسُ بِالْقِسْطِ *
«به تحقیق پیامبرانمان را با نشانه‌های آشکارکننده فرستادیم و همراه ایشان کتاب و میزان را نازل کردیم تا مردم اقامه قسط کنند» (حدید- ۲۵)

قرآن مجید معجزه جاودان الهی و از قرآن به «کتاب» یاد شده است. انتخاب چنین عنوانی حاکی از مقام رفیع کتاب است که از بزرگترین و جاودانه‌ترین معجزه پیامبر خاتم یاد شده است. در اهمیت و عظمت کتاب کافی است که ناقل تمدن پیشینیان به نسل‌های بعدی است و اگر کتابی در کار نبود ولو به صورت اعم از نوشته‌های سنگی و غیره، انسان در همان تمدن اول باقی می‌ماند و گامی فراتر برنمی داشت.

کتاب خوب، شوق حرکت را در انسان ایجاد می‌کند و مسیر زندگی را هدفمند نموده و به مسیر زندگی معنایی جدید می‌بخشد. دست یابی به این هدف، جز از طریق ارتباط مستمر با کتاب میسر نخواهد شد.

خادمان ساحت کتاب و کتابخوانی که در گنجینه‌های معرفت و کتابخانه‌های عمومی، مشغول تلاش به پژوهشگران و کتابدوستان می‌باشند، شایسته‌ترین افرادی هستند که می‌توانند با شناسایی خلا‌ها و نیاز‌های عموم مردم، حلقه اتصالی بین کتاب و انتشار آگاهی و معرفت حقیقی باشند؛ لذا مسئولان نیز باید تلاش کنند تا با رفع موانع و تسهیل در امر دستیابی به کتاب، ظرفیت مهم حضور در کتابخانه‌ها و انس با کتاب، احیا شود و همگان از شیرینی ارتباط با کتاب مسرور گردند.

ضمنا نویسندگان محترم با تکریم از همگان کوشش کنند نوشته‌هایی را به جامعه عرضه کنند که گره از زندگی آنان گشوده و فکر و اندیشه آنان را بالا ببرد.
https://jahannews.com/vdciw3av5t1awu2.cbct.html
jahannews.com/vdciw3av5t1awu2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *