چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

اعتراض سفرای فرانسه به حمایت ماکرون از صهیونیست‌ها

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 858796
روزنامه فرانسوی گزارش داد، گروهی از سفرای فرانسه در کشورهای اسلامی با نوشتن نامه‌ای با حمایت امانوئل ماکرون از رژیم صهیونیستی مخالفت و از آن انتقاد کردند.
اعتراض سفرای فرانسه به حمایت ماکرون از صهیونیست‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، نشریه فرانسوی «لوفیگارو» گزارش کرد، گروهی متشکل از 10 سفیر فرانسه در کشورهای مسلمان حوزه غرب آسیا با نوشتن نامه‌ای به موضع مغرضانه «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

این 10 سفیر فرانسه در این نامه از آنچه که «کناره‌گیری ماکرون از موضع سنتی متعادل فرانسه در قبال جنگ اسرائیل-فلسطین» خواندند انتقاد کردند.

این سفرا انحراف دولت ماکرون از مواضع دیپلماتیک سنتی فرانسه در دوران نوین در قبال جهان عرب را اتفاقی بی‌سابقه دانستند.

به نوشته پایگاه «المیادین»، این نامه مستقیما به وزارت امور خارجه فرانسه و متعاقب آن نزد کاخ الیزه ارسال شد و پیام یک شورش دیپلماتیک را منتقل کرد.

به نوشته فیگارو در این نامه تصریح شد: «مردم ما احساس می‌کنند که داریم به خودمان خیانت می‌کنیم. آنها بر این باورند که گفتمان ما بر مبنای انسان‌گرایی با رویکرد ما تناقض دارد.»

رئیس جمهور فرانسه در روزهای اخیر تلاش کرده تا پیام یک «پشتیبانی تزلزل ناپذیر» از اشغالگری رژیم صهیونیستی را بفرستد.

ماکرون اخیرا در سفر به سرزمین‌های اشغالی مدعی شد از اینکه «ائتلاف چند ملیتی مبازره با گروه تروریستی داعش، حماس را نیز هدف بگیرد» حمایت می‌کند.

او بدون اشاره به هیچ یک از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی ادعا کرد بر بیانیه‌های خود درباره «حق دولت یهودی برای دفاع از خود» تاکید مجدد می‌کند.

ماکرون به دلیل مواضعش در حمایت از رژیم صهیونیستی با انتقادهای دیپلمات‌های کشورش که نگران آسیب دیدن وجهه فرانسه نزد کشورهای عرب و اسلامی هستند مواجه شد.

شهرهای سراسر فرانسه در هفته‌های بعد از اجرای عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، شاهد تظاهرا‌ت‌های بزرگ در حمایت از فلسطینی‌‌ها و محکوم کردن جنایات این رژیم بودند.

از سوی دیگر پلیس فرانسه سیاست سرکوب این تظاهرات ها را بر مبنای یک دستور دولت فرانسه برای ممنوع کردن جنبشهای حامی فلسطین در پیش گرفته است.
https://jahannews.com/vdcaoanai49nm01.k5k4.html
jahannews.com/vdcaoanai49nm01.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *