دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱۸

چرا بهتر است کرایه تاکسی را آنلاین پرداخت کنیم؟

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 858696
همه تاکسی‌های تهران در حال کار در سطح شهر نیستند. امتیازهایی که تاکسی برای تردد در شهر و دریافت سهمیه بنزین دارد باعث شده است که برخی از مالکان تاکسی‌ ترجیح دهند از آن به شکل خودرو شخصی استفاده کنند.
چرا بهتر است کرایه تاکسی را آنلاین پرداخت کنیم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از سازمان تاکسیرانی تهران، تعداد کل ناوگان تاکسی‌رانی پایتخت ۷۸ هزار و ۷۸۴ دستگاه است و از این بین حدود ۶۹ هزار و ۲۲۴ تاکسی فعال هستند. پس حدود ۹ هزار تاکسی غیر فعال محسوب می‌شوند یا به دلایل دیگری از چرخه حمل و نقل عمومی خارج شده‌اند. اما چطور می‌توان دقیقا مشخص کرد که کدام تاکسی‌ها به جابه‌جای مسافر نمی‌پردازند؟

از چند ماه پیش طرح شناسایی فعالیت تاکسی‌ها با نام «لاگ هوشمند» آغاز شد و در ابتدای شهریور به مرحله اجرا رسید. بر این اساس، تاکسی‌های گردشی و تلفنی باید در طول هر ماه، حداقل ۲۰ پرداخت کرایه را با استفاده از رمز کیوآرکد که روی برچسب نرخ کرایه آن‌ها قرار دارد، ثبت کنند. از اجرای این طرح بیش از دو ماه می‌گذرد اما برخی از رانندگان می‌گویند که همه مسافران آن‌ها پرداخت‌های خود را با کیوآرکد انجام نمی‌دهند و به دلایلی مانند عجله داشتن، از این کار خودداری می‌کنند.

معـاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران در این‌باره می‌گوید: «از تاکسی‌ها خواستیم که هر ماه ۲۰ پرداخت الکترونیکی داشته باشند. این عدد خیلی کم و از هر روز یک پرداخت هم کمتر است اما به ما نشان می‌دهد که چه تاکسی‌هایی در حال فعالیت نیستند.»

محمد علوی زاده با بیان این که اگر این طرح از بخش عمده تاکسیرانان مورد استقبال قرار نمی‌گرفت ممکن بود درست باشد، ‌ می‌افزاید: «یک تاکسی گردشی ممکن است روزانه ۳۰ مسافر را جابه‌جا کند اگر یکی از این مسافران هم با کیوآرکد کرایه پرداخت کند، کافی است. بخش زیادی از رانندگان هم این کار را انجام دادند و بازخورد خوبی داشتیم.»

او بیان می‌کند: «نیت اصلی ما از این موضوع رصد خودروهای فعال و غیرفعال است. با توجه به یارانه‌هایی که سازمان تاکسی‌رانی از طرح ترافیک و سهمیه سوخت و ...

دریافت می‌کند؛ همه عزیزانی که راننده تاکسی هستند باید در خدمت حمل و نقل عمومی باشند. شایسته نیست که درصد کمی از رانندگان تاکسی در ساعت کاری خود به فعالیت نپردازند یا از خودرو آن‌ها استفاده شخصی و خصوصی شود.»
https://jahannews.com/vdcjhoeomuqeimz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhoeomuqeimz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بد نیست آمار تاکسی هایی که خدمات نمی دهند بگیرند و اگر خدمات نمی دهند مجوزشان لغو بشه
تاکسی روبرای سوخت و طرح ترافیک می خوان
Iran, Islamic Republic of
سلام اکثر تاکسی ها ی تهران اینترنتی تو اسنپ وتپسی کار میکنن. تاکسیرانی کامل در جریان هست.
Iran, Islamic Republic of
سهمیه سوخت ماشین شخصی ۶۰ لیتر و سهمیه تاکسی ۲۵۰ کی فکر میکنه بابت ۱۹۰ لیتر بنزین طرف میاد چند صد میایون میده تاکسی بخره
Iran, Islamic Republic of
به نظر من باید آمار تاکسی های که به حمل و نقل مردم اقدام می کنند بگیرند چون زودتر به نتیجه می رسید
رضا
Iran, Islamic Republic of
استفاده از نرم‌افزارهای متصل به GPS که دقیقا محل های تردد و ساعت‌های کارکرد را نشان می‌دهد و...
Iran, Islamic Republic of
تو این مملکت حالا به فکر ۱۹۰ لیتر بنزین سهمیه ای تاکسی ها هستید واقعا که دیواری کوتاه تر از راننده تاکسی بینوا گیر نیاوردید ...
Iran, Islamic Republic of
باسلام .
اغلب تاکسی ها در اسنپ و تپسی کار می کنند گردشی کار کردن نمی صرفه مسافر نیست بجز یکی دو ساعت اول و آخر روز . و تپسی و اسنپ هم خودش پرداخت آنلاین داره و مسافر خیلی راحت تره که درون برنامه ای راحت پرداخت کنه تا یک برنامه دیگر .
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
به جرات می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد تاکسی های زرد اسنپ کارمیکنند و حتی مردم دیگه وقتی اسنپ میگیرن منتظر تاکسی زرد هستن
Iran, Islamic Republic of

هدایت خداوند شامل احوال همگی ما
Iran, Islamic Republic of
حیف پول که آدم تاکسی بخربعد باخانواده بیرون بره مردم فکرکنید راننده تاکسی هستی
Iran, Islamic Republic of
سلام من یک تاکسی ران هستم چون رانندگان شهرستانی به تهران هجوم آورده اند (میرداماد و میدان کاج ،زیر پل سید خندان ووو که گروهی با چماق برای خود جا گرفته اند)و همچنین شخصی های گذری دیگر مسافری در شهر نداریم به همین خاطر در اسنپ مشغول هستم و روزانه تا ۲۵ سفر دارم شما مدیر محترم اگر هر سال کیلومتر کار کرد تاکسی را برسی کنید یا جی پی اس هر تاکسی داشته با شد این مساله حل میشود
درویشعلی احمدی راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
سلام شمامیتوانید مشکل روحل کنیدبایک دستگاه کارت خوان واحدی چون هم سریعترکرایه پرداخت میشودوهم کسی بابت اضافه کرایه دچارمشکل نمیشود.
Iran, Islamic Republic of
بنده. هم تاکسی دارم در اسنب تپسی کار میکنم و سرویس مدرسه.هم دارم چون نمیشه بااین وضع استعلاک ماشین تو خیابان خالی چرخید تا شاید یکی گوشی هوشمند داشته باشه برات ‌کرایه هوشمند واریز کنه
Denmark
آنلاین پرداخت کنید ....!!!؟؟؟
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
میخواهید ببیند چقدر کار میکنند همه تاکسیا یا اسنپ کار میکنند یا تپسی از انها استعلام بگیرید
محمد
Iran, Islamic Republic of
وقتی تاکسی میاد داخل شهر مسافر باید تاکسی زرد استفاده کند نه اینکه خالی بالا پایین شهر برود یا تک کورسی سوار کند و دربستی شون با تاکسی اینترنتی باشد
Iran, Islamic Republic of
تصور بفرمایید اگر به راننده های تاکسی سهمیه بنزین ندهند . راننده تاکسی در روز ۱۲ هزار تومان ضرر می کند . یعنی حتی این مبلغ پول یک پفک هم نمی شود .
Iran, Islamic Republic of
جناب علوی زاده
بعنوان برادر دینی و ایرانی شما عرض میکنم
از مولایم حسین بن علی روایت داریم : بترسید از آه انکه که جز خداوند متعال یاوری ندارد