يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

اولین قلمرو خودمختار هوش مصنوعی روی آب!

شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 858103
قرار است در پروژه‌ای به نام BSFCC، شناور غول‌پیکری موسوم به بارج توسط شرکت آمریکایی Del Complex حاوی ١٠ هزار پردازنده گرافیکی Nvidia H۱۰۰ به ارزش مجموع ۵٠٠ میلیون دلار ساخته شود.
اولین قلمرو خودمختار هوش مصنوعی روی آب!
به گزارش جهان نيوز به نقل از جوان، کانال تلگرامی «هوشیو» خبر داد: قرار است در پروژه‌ای به نام BSFCC، شناور غول‌پیکری موسوم به بارج توسط شرکت آمریکایی Del Complex حاوی ١٠هزار پردازنده گرافیکی Nvidia H۱۰۰ به ارزش مجموع ۵٠٠ میلیون دلار ساخته شود. این بارج که یک مرکز داده شناور به شمار می‌رود، ممکن است در آینده به ایجاد دولت‌های هوش مصنوعی مستقل منجر شود.

با توجه به بحث فزآینده و تصویب قوانین سختگیرانه درخصوص هوش مصنوعی، چنین بارجی می‌تواند پناهگاه علاقه‌مندان به هوش مصنوعی نیز تلقی شود.

خنک‌کنندگی با آب و استفاده از انرژی خورشیدی از فناوری‌های پیشرفته‌ای است که توسط «دل کمپلکس» در این کشتی قابل استفاده خواهد بود.

به نظر می‌رسد که تمرکز اصلی این شرکت روی خودمختاری این کشتی باشد. ایده پشت این پروژه به ایجاد «دولت ملت‌های مستقل» اشاره دارد که می‌توانند مبتنی بر توسعه هوش مصنوعی باشند. همچنین این شرکت می‌گوید که این بارج مستحکم می‌تواند در آب‌های بین‌المللی کار کند و بنابراین به‌طور بالقوه از مقررات بین‌المللی هوش مصنوعی مستثنی است.
https://jahannews.com/vdccx4q412bqps8.ala2.html
jahannews.com/vdccx4q412bqps8.ala2.html
برچسب ها: هوش مصنوعی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *