پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

تانک‌های مرکاوا در تیررس مقاومت

جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب: 857982
سخنگوی گردان‌های قسام ضمن تأکید بر ادامه مبارزه اعلام کرد که مبارزان قسام موفق شده‌اند ۱۳۶ جنگ‌افزار دشمن را به صورت کلی یا جزئی منهدم کنند.
تانک‌های مرکاوا در تیررس مقاومت
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه ایران،ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین؛ حماس) در سخنانی با تأکید بر اینکه «تداوم مبارزه و مقابله مبارزان خود با حمله صهیونیست‌ها در تمامی محورهای عملیات زمینی دشمن را اعلام می‌کنیم»، گفت: «تاکنون ۱۳۶ جنگ‌افزار دشمن به صورت کلی یا جزئی نابود و از روند فعالیت خارج شده است. مبارزان ما جنگ‌افزارهای دشمن را منهدم کردند و بسیاری از نظامیان دشمن را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.

سخنگوی گردان‌های قسام ضمن تأکید بر ادامه مبارزه اعلام کرد که مبارزان قسام موفق شده‌اند ۱۳۶ جنگ‌افزار دشمن را به صورت کلی یا جزئی منهدم کنند.

به گزارش الجزیره، ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) در سخنانی با تأکید بر اینکه «تداوم مبارزه و مقابله مبارزان خود با حمله صهیونیست‌ها در تمامی محورهای عملیات زمینی دشمن را اعلام می‌کنیم»، گفت: «تاکنون ۱۳۶ جنگ‌افزار دشمن به صورت کلی یا جزئی نابود و از روند فعالیت خارج شده است. مبارزان ما جنگ‌افزارهای دشمن را منهدم کردند و بسیاری از نظامیان دشمن را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند. ما با نیروهای زبده خود مشغول عملیات هستیم، به پشت خطوط دشمن نفوذ می‌کنیم و برای نظامیان و تانک‌های آنها کمین می‌گذاریم.»

ابوعبیده با اشاره به اینکه «تک‌تیراندازهای ما به هدف قراردادن نظامیان اشغالگر ادامه می‌دهند و توپخانه ما استحکامات آنان را مورد هدف قرار می‌دهد» تأکید کرد: «دشمن از درگیری کامل با مبارزان ما پرهیز می‌کند. اما تأکید می‌کنیم که تنها راه آزادی اسرا تبادل اسیران به طور کامل یا مرحله‌ای است. این دشمن است که در مسیر اقداماتی که برای آزادی اسرا و افراد خارجی انجام شده سنگ‌اندازی می‌کند و جان آنان را به خطر می‌اندازد. تعداد کشته‌های اسرا دلیلی بر ستمکاری و تکبر دشمن است.»
وی ادامه داد: «ای مبارزان ملت ما و ای هواداران ما در تمامی فلسطین برای به زیرکشیدن نقشه‌های صهیونیستی آماده شوید. به اشغالگران اعلام می‌کنیم که مرحله‌ای دیگر از خشم و مقاومت در غزه، کرانه باختری، قدس و تمامی جبهه‌ها و میادین در راه است.»

مساجد،‌ زیر آتشبار موشک‌های صهیونیستی

جنون رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایات خود در غزه همچنان ادامه دارد. ارتش این رژیم دیروز نیز مساجد و بیمارستان‌های شمال غزه را هدف قرار داد. این در حالی است که گزارش‌ها حاکی است، ارتش این رژیم خود را به 700 متری بیمارستان شفا در شهر غزه رسانده است. بنا بر گزارش رسانه های عربی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی که شامگاه سه شنبه اقدام به بمباران مسجد صلاح‌الدین ایوبی در شرق محله زیتون در شهر غزه کرده بودند، دیروز نیز به مسجد «المصطفی» در خان‌یونس در جنوب غزه حمله بردند. بنابر گزارش المیادین این چهارمین مسجدی بود که صهیونیست‌ها در فاصله شامگاه سه شنبه تا بامداد چهارشنبه ویران کردند. مسجد خالدبن ولید یکی دیگر از این مساجد بود.

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل از اینکه بتواند خود را به نزدیک بیمارستان شفا که مدعی است، تونل‌های مدیریتی حماس در زیر آن قرار دارد، (اما مقامات فلسطینی و کارکنان گروه‌های امدادی آن را رد می‌کنند) برساند، اقدام به بمباران اطراف این بیمارستان که در روزهای اخیر تبدیل به محل اسکان بسیاری از آوارگان شده است، کرد. ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه نیز اقدام به بمباران پنل خورشیدی این بیمارستان کرده بودند.

در همین حال گروه‌های امدادی هشدار داده‌اند که ادامه این حملات به اطراف بیمارستان شفا می‌تواند جان شمار زیادی از بیماران در این بیمارستان را به خطر اندازد. ارتش رژیم صهیونیستی صبح دیروز همچنین اردوگاه نصیرات در مرکز غزه را که از دیگر مراکز حضور پرشمار آوارگان است، هدف حمله قرارداد که در نتیجه آن ۴ فلسطینی شهید شدند که از این تعداد یک نفر کودک و ۲ نفر دیگر زن بودند. حملات به کرانه باختری نیز دیروز ادامه یافت.

رژیم صهیونیستی در حالی در تکاپو برای تخلیه مناطق شمالی باریکه غزه است که دیروز بالاکریشنان راجاگوپال، یک گزارشگر ویژه سازمان ملل دستور مقامات رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه برای تخلیه مناطق شمالی و کوچ آنها به جنوب را مصداق جنایت بین‌المللی خواند و تأکید کرد: «انجام حملات با آگاهی از اینکه این اقدامات به طور سیستماتیک باعث تخریب و آسیب رساندن به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی شده و شهر را برای ساکنان آن غیرقابل سکونت می‌کند جنایت جنگی است.»

با این حال در سوی دیگر ماجرا نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن یک یگان پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. حزب‌الله لبنان بعد از ظهر دیروز اعلام کرد: رزمندگان حزب الله، اطراف پایگاه نظامی «شومیرا» را هدف قرار دادند. بنابراین اطلاعیه، این حمله تلفاتی را در صف نیروهای صهیونیست برجای گذاشت.

این در حالی است که تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های مرزی لبنان خارج شده‌اند. علاوه براین گردان‌های قسام نیز خبر داد، یک تانک و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در میدان التوام در نوار غزه با راکت الیاسین ۱۰۵ منهدم کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز تأیید کرد که در حملات مقاومت در غزه، یک عضو این واحد‌ها کشته شده است. با هلاکت این نظامی شمار کل کشته‌های نظامی این رژیم در جنگ اخیر غزه به ۳۵۰ نفر رسید.

جدیدترین آمارهایی که سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین دیروز منتشر کرد نیز نشان می‌دهد، شمار شهدای فلسطینی به ۱۰ هزارو ۵۶۹ نفر و شمار زخمی‌ها هم به ۲۶ هزار و ۴۷۵ نفر رسیده است. از این تعداد شهدا ۴۳۲۴ نفر کودک و ۲۸۲۳ نفر نیز زن هستند.
https://jahannews.com/vdcg7u97xak9ny4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7u97xak9ny4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *