شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۲

این شهر پایتخت کتاب ایران شد

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 856859
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره انتخاب پایتخت کتاب با حضور ۱۵۰ شهر آغاز و با ارزیابی دقیق هیئت داوران به نتیجه رسید و شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شد.
این شهر پایتخت کتاب ایران شد
به گزارش جهان نيوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه انتخاب نهایی پایتخت کتاب گفت: جشنواره انتخاب پایتخت کتاب با حضور ۱۵۰ شهر آغاز و با ارزیابی دقیق هیئت داوران به نتیجه رسید، به این ترتیب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انتخاب این رویداد به جهت بسیج منابع و امکانات برای نیل به هدف اصلی‌مان که همان افزایش سرانه مطالعه است انجام گرفت. البته پیگیر موضوع توسعه کتابخانه های سیار نیز هستیم و هزار وسیله نقلیه را برای این امر در نظر گرفتیم.

اسماعیلی با اشاره به بحث خودکفایی کاغذ تحریر گفت: سال گذشته بحث خودکفایی کاغذ تحریر مطرح شد و امسال جشن خودکفایی را خواهیم گرفت. در حال حاضر امسال تولید ۵ هزار تن کاغذ به تولید ۸۰ هزار تن رسیده است و حدود ۱۵۵ میلیون جلد کتاب آموزش و پرورش با کاغذ ایرانی تولید شده است.

وی درباره تحقق زیر ساخت‌های لازم جهت گسترش کتابخانه ها افزود: نگاه اصلی در مجموعه دولت نگاه فرهنگی است و در حال حاضر تحقق زیر ساخت‌های لازم جهت گسترش کتابخانه ها را پیگیری می‌کنیم. همچنین راه اندازی فروشگاه‌های بزرگ باید در دستور کار قرار گیرد و در این باره نیز حمایت‌های لازم باید صورت بگیرد.
https://jahannews.com/vdciwqav3t1awv2.cbct.html
jahannews.com/vdciwqav3t1awv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اولا" که هرچقدر هم کتبخانه در شهره زیاد بشه بازم کفاف نمیده و پاسخگوی سلایق مختلف نیست . دوما" بهترین و تنها راهی که دولت میتواند ثابت نماید واقعا" برای امر مهم کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارزش قائل است و دنبال شوآف و رفتار تبلیغاتی و پرکردن رزومه و قس علیهذا نیست , ارزان کردن تولید و نشر کتاب و کاهش قابل لمس و تأثیرگذار بهای تمام شده کتابهاست تا مردم بتوانند با خرید کتب ارزان تشویق به مطالعه شوند.
Iran, Islamic Republic of
دولت می تواند با دریافت مالیاتهای سنگین از هنرپیشه های سینما و فوتبالیستها و اختصاص آن به یارانه کاغذ و نشر کتاب , بهای تمام شده کتابها را کاهش دهد تا در همه گیرشدن فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه تأثیرگذار باشد.