شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۸

چراغ سبز جبلی برای ساخت سریال «پایتخت»

شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 856280
رئیس صداوسیما در حالی درباره ساخت سریال‌های جدید صحبت می‌کند که هنوز هم برخی کانال‌های مجازی بر طبل دست خالی تلویزیون و نداشتن سریال‌ در کنداکتورش، خصوصاً برای مناسبت‌های پیش‌ِرو، می‌کوبند.
چراغ سبز جبلی برای ساخت سریال «پایتخت»
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، این روزها با رفع مشکل سریال توقیفی چندساله «سرزمین مادری» و پخش آن از تلویزیون و همچنین ساخت سری جدید «نون‌خ» گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت برندها و حتی ساخت فصل جدید سریال‌هایی همچون «زیرخاکی» جدّی‌تر از گذشته شده است.

مخصوصاً چندی پیش که پیمان جبلی در جمع دانشجویان دانشگاه صداوسیما از 16 سریال جدید که دوربین روشن پیش می‌روند خبر داد و حتی به تعدادی از مجموعه‌های در حال نگارش هم اشاره کرد، این در حالی است که هنوز هم برخی کانال‌های مجازی به دست خالی تلویزیون و بازپخش سریال‌های قدیمی اشاره دارند.

اما گفت‌وگوی جدید تسنیم با پیمان جبلی حکایت از اتفاقات قابل‌توجهی در عرصه ساخت مجموعه «حضرت موسی(ع)» دارد، همچنین در حالی که او از آماده‌سازی لوکیشن‌ها و مقدمات شروع تولید این سریال می‌گوید، در روزهایی که برخی از جریان‌های رسانه‌ای سعی می‌کردند با خبرهای ضدونقیض درباره این سریال از بودجه چند هزار میلیاردی تا راکد ماندن کار مجموعه «حضرت موسی(ع)» بازار شایعه درباره این سریال را داغ نگه دارند.

او حتی چندی پیش یادداشت کوتاهی درباره این سریال در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد:  «پیش‌تولید مجموعه الف‌ویژه فاخر حضرت موسی(ع) این روزها با تلاش مجاهدانه برادرانم ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان نام‌آور و سید محمود رضوی تهیه‌کننده حرفه‌ای ادامه دارد. مجموعه تلویزیونی راهبردی حضرت موسی(ع)، انقلابی در تولید سینما و تلویزیون ایجاد خواهد کرد.»

ماجرای سریال‌های جدید تلویزیون/ چراغ سبزی که برای «پایتخت» روشن شد
با پیمان جبلی رئیس صداوسیما لحظاتی به گفت‌وگو نشستیم و او درباره سریال‌های جدید تلویزیون و شرایط و وضعیت سریال «موسی(ع)» نکاتی را مطرح کرد که در ادامه بخوانید:
*شما در جمع دانشجویان دانشگاه صداوسیما اعلام کردید که 16 سریال جدید در راه است، شنیده شده است عوامل سریال «پایتخت» دیدارهایی را با مسئولین در تلویزیون داشتند خصوصاً تهیه‌کننده و کارگردان که مقدمات ساخت فصل هفتم این سریال برنامه‌ریزی شود، آیا این موضوع صحت دارد و این‌که سریال «زیرخاکی» هم گفته می‌شود فصل جدیدی خواهد داشت؟
ما الآن نزدیک 16 مجموعه نمایشی آماده پخش و در حال تولید (دوربین‌روشن) داریم و شاید تعداد بیشتری هم باشد، این سریال‌ها یا آماده پخش و یا در حال تولیدند که به‌تدریج به پخش خواهند رسید، همچنین بیش از 15 مجموعه نمایشی در حال پیش‌تولید است و به‌تدریج وارد تولید خواهد شد.

به‌نظرم می‌رسد حدود 20 مجموعه در حال نگارش فیلمنامه است؛ چرخه فیلمنامه، پیش‌تولید و تولید به‌تدریج انجام می‌شود، خوشبختانه این فعالیت‌ها طوری پیش می‌رود و برنامه‌ریزی شده است که جدول پخش ما را شاید تا پایان تابستان سال آینده پویا و مملو از محصولات تازه پیش می‌برد، همه‌چیز آماده است و پیش‌بینی‌های خوبی برای ساخت سریال‌های تلویزیونی اتفاق افتاده‌اند، کارهایی که تولید می‌شوند ان‌شاءالله وارد جدول پخش می‌شوند.

کارگردان و تهیه‌کننده خیلی از این کارها به‌صورت طبیعی با سیمافیلم و عوامل کارهای ما در حوزه‌های مختلف از دفتر فیلمنامه گرفته تا شبکه‌ها صحبت می‌کنند و درباره جزئیات کار مذاکره دارند یا توافق می‌رسند کار انجام می‌شود و یا به توافق نرسند مذاکرات ادامه پیدا کند.

این روند دائمی در زمان حاضر برای بیشتر مجموعه‌ها، جاری است و این اسم‌هایی (پایتخت و زیرخاکی) را که گفتید در حال مذاکره‌اند برای اینکه کار انجام شود.

به کارگردانان بزرگ و موفق سینما و تلویزیون گفته‌ایم در خدمت‌شان هستیم
* مردم دوست دارند این برندها را در تلویزیون ببینند و حتی بارها کامنت و پیام داده‌اند و درخواست پیگیری این سریال‌ها و برنامه‌های قدیمی را داشته‌اند...
من از همان ابتدای مسئولیتم از کارگردانان بزرگ و موفق سینما و تلویزیون دعوت کرده‌ام و صحبت‌هایی داشتم که بیایند و کارهای ارزشمندشان را بسازند و ما در خدمت‌شان هستیم، این دعوت و حمایت شامل همه سریال‌ها می‌شود. برای ما تحول در محتوا و رویکردها خیلی اهمیت دارد؛ سریالی که حرفی برای گفتن داشته باشد و محتوایش باعث شود مخاطب آن را دنبال کند، در این مسیر حتماً از کارهایی که درباره اقوام‌مان و قهرمانان ملّی و میهنی‌مان باشد حمایت خواهیم کرد.

وضعیت سریال «موسی(ع)»
* درباره کلید خوردن سریال موسی این نکته مطرح شد که در افق رسانه‌ای هم فیلم‌هایی از آخرین تحولات سریال که به‌لحاظ فنی اتفاق افتاده است، به نمایش درآمده است، بفرمایید چه‌زمانی قرار است کلید بخورد، آیا این نکاتی که مطرح می‌شود درباره نقش حضرت موسی که بابک حمیدیان بازی می‌کند صحت دارد یا خیر؟
بهتر است وارد جزئیات نشوم و کار در آرامش پیش برود، خوشبختانه پیش‌تولید این سریال خوب جلو می‌رود، تأمین لباس، آکسسوار و چیزهای مختلف دیگر، پیشرفت بسیار خوبی داشته است. این مجموعه فاخر قرار است از یک فناوری جدید بهره ببرد و مقدمات تجهیز آن فراهم می‌شود. به‌تدریج ان‌شاءالله این کار سرعت بیشتری خواهد گرفت؛ اگرچه الآن هم در حال پیش‌تولید است و هر وقت مراحل مختلف طی شد ما اطلاع‌رسانی به‌موقع می‌کنیم.
https://jahannews.com/vdcg7397zak9nx4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7397zak9nx4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک سریال تمام بی فرهنگی. بی هویتی. بی دینی
Iran, Islamic Republic of
فیلم قحطه ، باز تنابنده امتحان داده و رد شده!!!؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا قراره دوباره تنابنده به تلوزیون جمهوری اسلامی ایران برگرده؟؟؟!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
با المان دینی آمدند و با ابتذال به پایان رسید
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
دوباره ؛ به این فعالان پارسال ، میدان ندهید !!
حسین
Iran, Islamic Republic of
آخه فیلم قحطی ست پایتخت با دو سری آخر این سریال مرد برای همیشه.....
United States
تاب دیدن هنرمندان پرطرفدار را ندارد!!!؟
Iran, Islamic Republic of
فتنه گری در مملکت ما هزینه ندارد . وقتی کسی تحریک اذهان می کند و از اغتشاش حمایت می کند غیر مستقیم دستش به خون آغشته است . آرمانها را از دست داده ایم