دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

سایپا با شاهین خود به ذائقه مردم پاسخ می دهد

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 855100
سایپا با شاهین خود به ذائقه مردم پاسخ می دهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی سایپا، صنعت و بازار خودروی ایران از اوایل سال 1397 و با شدت یافتن تحریم‌های آمریکا، رفته رفته نحیف و گزینه‌های پیش روی مشتریان برای خرید خودرو کمتر و کمتر شد؛ به گونه ای که خودروهای مونتاژی و CKD نظیر سوزوکی ویتارا، کیا سراتو و مزدا3  حذف شد و اختلال در خطوط تولید خودروهای پرطرفداری نظیر رنو ساندرو، تندر 90 و چانگان CS35،‌ اتفاق افتاد.
 
وضعیتی که به موازات افزایش مستمر قیمت نمونه‌های صفرکیلومتر و کم‌کارکرد خودروهای مذکور، چالش‌هایی نظیر تامین قطعات یدکی و افزایش شدید هزینه‌های تعمیر و نگهداری را برای مالکان آن‌ها ایجاد کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، عمده مشتریان بازار خودرو در ایران برای دو فاکتور «چهره خودرو» و «خدمات پس از فروش» اهمیت بالایی قائل هستند. تا سال‌ها پیش،‌ خودروسازان به تولید خودروهای قدیمی و با چهره های تکراری مبادرت می ورزیدند،‌ اما گروه سایپا توانست در طراحی خودرو، حرکت نو و جدیدی داشته باشد.

تولد خودروی شاهین و عرضه شاهین اتوماتیک و پلاس و همچنین خودروی اطلس که در سال جاری مهمان خیابان های ایران می شود،‌نشان می دهد که گروه سایپا به خواسته مردم توجه مضاعفی کرده است و می خواهد خودروهای جدید،‌به روز و با تکنولوژی بالا را عرضه کند.  

 آرایش جدید نارنجی‌پوشان می‌تواند سهم قابل توجهی از بازار خودرو را آن خود کند و متقاضیان خرید خودرو را به سمت شاهین پلاس و اتوماتیک و همچنین خانواده چانگان‌های وارداتی،‌ترغیب کند.

عرضه محصولاتی نظیر شاهین پلاس، کادیلا و شاهین اتوماتیک با موتور تنفس طبیعی 115 اسب بخار با موتور ME16 از یک سو و ورود دوباره کراس‌اورهای خوش‌نام چانگان نظیر CS35 پلاس و CS55 پلاس، سبد عرضه محصولات سایپا را متنوع و مشتری‌پسند خواهد کرد.

ناگفته نماند، واردات چانگان به ایران را می‌توان از جنبه دیگری نیز به فال نیک گرفت؛ چرا که قفل واردات خودرو بعد از 5 سال بالاخره شکست.

شاهین پلاس و شاهین اتوماتیک می‌توانند نیاز متقاضیان در کلانشهرها به خودروهای اتوماتیک و بازار سدان‌های متوسط شهری را به واسطه طراحی و امکانات قابل قبول و فضای داخلی کافی برای سرنشینان را پاسخ دهند.

در جریان بازدید خبرنگاران از خط تولید موتور ME16 در مجموعه مگاموتور، مشخص شد سایپا از تله موتورهای 8 سوپاپ خارج شده و تولید انبوه پیشرانه مذکور را با 16 سوپاپ به صورت تمام رباتیک و برقی که امکان خطا را به حداقل می‌رساند، آغاز کرده است.

پیشرانه 1.6 لیتری ME16 با حجم دقیق 1587 سی‌سی، از نوع چهار سیلندر تنفس طبیعی و نسبت تراکم 11 است که 115 اسب بخار قدرت در 5,800 rpm و 147 نیوتن متر گشتاور در 4,200 rpm تولید می‌کند. ME16 سایپا گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه EC5 (نسخه ارتقاءیافته موتور TU5) نصب شده بر روی تارا و راناپلاس تولید کند، هرچند شباهت‌هایی نیز به لحاظ ظاهری و عملکرد با پیشرانه مذکور دارد.

با این تفاسیر، تجهیز شاهین در نسخه‌های پلاس و اتوماتیک به پیشرانه ME16، می تواند به عمده گلایه ها و انتقادها نسبت به سایپا را که بیش از 20 سال پراید تولیدی می کرد را پاسخ ‌دهد.

 تصمیم بر نصب گیربکس اتوماتیک برای رهایی از تعویض دنده‌های مکرر در ترافیک‌های کلافه‌کننده کلانشهرها و معرفی یک خودروی خانوادگی با گیربکس اتوماتیک، یکی از اقدام های ارزشمند سایپا بوده است.
https://jahannews.com/vdcgzn97zak9nq4.rpra.html
jahannews.com/vdcgzn97zak9nq4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *