دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

رئیسی: نخبگان پای حل مسائل کشور بایستند

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 854800
رئیس‌جمهور با بیان اینکه نخبه نسبت به جامعه و جامعه نسبت به نخبه حقوقی دارد، گفت: نخبه مسائل کشور را خوب، بیش و قبل از دیگران درک می‌کند. نخبه یک رصدکننده بااطلاع است.
رئیسی: نخبگان پای حل مسائل کشور بایستند
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در همایش ملی نخبگان اظهار کرد: نخبگان مسائل کشور را بشناسند و در جهت حل آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: کانون‌هایی باید به صورت فعال در مناطق مختلف کشور استعدادها را شناسایی و معرفی کنند. شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان مجموعه ای است که رهبر انقلاب با هدف شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان ایجاد کردند و در این مدت هم کارهای خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: در جایگاهی که قرار گرفتیم قله نیست. باید تلاش کرد با استعدادهای برتر به جایگاه های برتری دست پیدا کنیم. سرمایه بزرگ نخبگان هستند.

رئیس‌جمهور همچنین اظهار کرد: نخبه نسبت به جامعه و جامعه نسبت به نخبه حقوقی دارد. نخبه مسائل کشور را خوب، بیش و قبل از دیگران درک می‌کند. نخبه یک رصدکننده با اطلاع است.

وی ادامه داد: نخبه یک روشنفکر ملی است. روشنفکر کسی نیست که جامعه را به سمت فرهنگ غرب سوق دهد. روشنفکر کسی است که آسیب های جامعه را بشناسد.

رئیسی افزود: وطن‌دوستی و مردم‌دوستی از شاخصه‌های مهم نخبگی است. نخبه در جهت رفع نیازهای مردم گام برمی‌دارد.
https://jahannews.com/vdccx0q4x2bqp48.ala2.html
jahannews.com/vdccx0q4x2bqp48.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *