چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

علی‌اف: فرانسه پاسخگوی نسل کشی در الجزایر باشد

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 854207
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه با انتقاد تند از فرانسه گفت که این کشور به جای دخالت در امور باکو به فکر پاسخگویی به نسل کشی مسلمانان الجزایری باشد.
علی‌اف: فرانسه پاسخگوی نسل کشی در الجزایر باشد
به گزارش جهان نيوز، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با انتقاد از حمایت فرانسه از ارمنستان گفت، یک و نیم میلیون الجزایری توسط ر فرانسه فقط به این دلیل که الجزایری و مسلمان بودند نابود شدند، این یک نسل کشی است.
 
به گزارش خبرگزاری «ترند»، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در خصوص حمایت فرانسه از ارمنستان و تلاش برای میانجیگری این کشور گفت: «ما به چنین میانجیگری نیاز نداریم. از طرف فرانسه شاهد نقض فاحش کنایه‌های کثیف، تحریکات و دروغ‌ها و از سوی دیگر تلاش برای ارائه میانجیگری هستیم که باهم نمی‌گنجند.»
 
 بر اساس این گزارش، فرانسه از حامیان ارمنستان است و بارها به جمهوری آذربایجان نسبت به نقض تمامیت ارضی ارمنستان هشدار داده است. فرانسه در ادامه حمایت از ارمنستان قصد دارد در استان سیونیک (هم مرز با ایران) کنسولگری افتتاح کند.
 
وی افزود: «در مورد فرانسه، می‌خواهم به نقش مخرب و تحریک‌آمیز رهبری این کشور از سال ۲۰۲۰ تا کنون اشاره کنم. اتهامات متعدد، تهدیدات بی‌اساس و باج‌گیری علیه جمهوری آذربایجان هیچ تاثیری نداشته است. باکو قوانین بین‌المللی را نقض نکرده ما در خاک خود جنگیدیم جدایی طلبی را سرکوب کردیم. یک و نیم میلیون الجزایری توسط رژیم فرانسه فقط به این دلیل که الجزایری و مسلمان بودند نابود شدند، این یک نسل کشی است.»
 
«کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه اخیرا اعلام کرد، کشورش با انعقاد قرارداد‌هایی با ارمنستان بر سر تحویل تجهیزات نظامی به ایروان موافقت کرده است.
https://jahannews.com/vdcdzo0j5yt0kx6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzo0j5yt0kx6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *