سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

تهدیدی که محمد معتمدی را نگران کرده است

چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 852485
خواننده موسیقی سنتی با‌اشاره به این‌که با ابتذال شعر، ترانه و موسیقی فرهنگ جامعه متزلزل خواهد شد، گفت: رسانه‌ها و نهاد‌های حاکمیتی باید شنیدن و تشخیص آثار مناسب را به مردم آموزش دهند.
تهدیدی که محمد معتمدی را نگران کرده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، محمد معتمدی درباره وضعیت ترانه‌سرایی در سال‌های اخیر اظهار داشت: طیف و نسلی پرورش یافته وارد ترانه‌سرایی شدند که امیدواری را بیشتر کرده، اما نگرانی‌هایی که درباره ترانه و شعر می‌توانیم داشته باشیم از جنس فرهنگ است.

وی گفت: زمانی که ترانه و شعر ما به ورطه ابتذال برسد دقیقاً همان زمان فرهنگ ما دچار مشکل شده و نباید شیرازه فرهنگی و اعتقادی جامعه متزلزل شود.

معتمدی افزود: در سال‌های گذشته مقوله‌ای به نام ابتذال در ترانه و موسیقی ما زیاد راه پیدا کرده و ابتذال همانند ویروس است و تکثیر آن فزاینده و تصاعدی است.

این خواننده بیان کرد: مهم‌ترین اقدام در این شرایط آموزش است؛ آموزش نه به این مفهوم که به مردم نواختن ساز را بیاموزیم بلکه آموزش شنیدن و تشخیص بدهیم و اینگونه به خودی خود سطح آثار ارتقا پیدا می‌کند.

به گفته معتمدی، بدون آگاهی نمی‌توان فرهنگ غنی داشت و مهم‌ترین وظیفه حاکمیت، آموزش است و هر زمان فرهنگ دچار تزلزل می‌شود، ردپای اشتباه یا کم‌کاری در آموزش دیده می‌شود.
https://jahannews.com/vdcjo8eoiuqeixz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjo8eoiuqeixz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *