کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهدیدی که محمد معتمدی را نگران کرده است

5 مهر 1402 ساعت 15:28

خواننده موسیقی سنتی با‌اشاره به این‌که با ابتذال شعر، ترانه و موسیقی فرهنگ جامعه متزلزل خواهد شد، گفت: رسانه‌ها و نهاد‌های حاکمیتی باید شنیدن و تشخیص آثار مناسب را به مردم آموزش دهند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایرنا، محمد معتمدی درباره وضعیت ترانه‌سرایی در سال‌های اخیر اظهار داشت: طیف و نسلی پرورش یافته وارد ترانه‌سرایی شدند که امیدواری را بیشتر کرده، اما نگرانی‌هایی که درباره ترانه و شعر می‌توانیم داشته باشیم از جنس فرهنگ است.

وی گفت: زمانی که ترانه و شعر ما به ورطه ابتذال برسد دقیقاً همان زمان فرهنگ ما دچار مشکل شده و نباید شیرازه فرهنگی و اعتقادی جامعه متزلزل شود.

معتمدی افزود: در سال‌های گذشته مقوله‌ای به نام ابتذال در ترانه و موسیقی ما زیاد راه پیدا کرده و ابتذال همانند ویروس است و تکثیر آن فزاینده و تصاعدی است.

این خواننده بیان کرد: مهم‌ترین اقدام در این شرایط آموزش است؛ آموزش نه به این مفهوم که به مردم نواختن ساز را بیاموزیم بلکه آموزش شنیدن و تشخیص بدهیم و اینگونه به خودی خود سطح آثار ارتقا پیدا می‌کند.

به گفته معتمدی، بدون آگاهی نمی‌توان فرهنگ غنی داشت و مهم‌ترین وظیفه حاکمیت، آموزش است و هر زمان فرهنگ دچار تزلزل می‌شود، ردپای اشتباه یا کم‌کاری در آموزش دیده می‌شود.


کد مطلب: 852485

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/852485/تهدیدی-محمد-معتمدی-نگران-کرده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com