يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

تماس تلفنی پوتین با رئیسی در مورد قره‌باغ/ ابراز تمایل طرفین برای فعال کردن چارچوب مشورتی «۳+۳»

سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 852362
روسای جمهور ایران و روسیه، ضمن مرور آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای بر لزوم حل و فصل مسائل منطقه قفقاز جنوبی در گفتگو میان دو کشور و نیز گفتگوها در قالب «3+3» و پرهیز از دخالت بیگانگان در موضوعات مربوط به منطقه تاکید کردند.
تماس تلفنی پوتین با رئیسی در مورد قره‌باغ/ ابراز تمایل طرفین برای فعال کردن چارچوب مشورتی «۳+۳»
به گزارش جهان نيوز، دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، روند مراودات دو کشور را مطلوب ارزیابی و بر تسریع در اجرای توافقات و طرح‌های مشترک فیمابین، از جمله در زمینه‌های ترانزیت، حمل و نقل، تبادل انرژی و تکمیل کریدور شمال-جنوب تاکید کرد.

رئیس جمهور با قدردانی از حمایت روسیه برای عضویت ایران در گروه بریکس افزود: بریکس یکی از سازمان‌های نوظهور موثر در شکل‌دهی به جهان چند قطبی و زمینه‌ای مناسب برای گسترش تعاملات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، روسیه و دیگر کشورهای عضو است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی اظهار داشت: حجم تجارت دو کشور در سال گذشته شاهد رکوردشکنی بود.

رئیس جمهور روسیه با ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن هر چه زودتر خط‌آهن رشت-آستارا و اتصال خطوط ریلی ایران، آذربایجان و روسیه به یکدیگر و با اشاره به تاثیر قابل ملاحظه آن بر افزایش تبادلات تجاری بین این کشورها، ایران را شریک راهبردی روسیه دانست.

روسای جمهور ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی، ضمن مرور آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای بر لزوم حل و فصل مسائل منطقه قفقاز جنوبی در گفتگو میان دو کشور و نیز گفتگوها در قالب «3+3» و پرهیز از دخالت بیگانگان در موضوعات مربوط به منطقه تاکید کردند.
 
https://jahannews.com/vdcd9x0jxyt0ks6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd9x0jxyt0ks6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقتدار به این می گن ولی زمان روحانی بی اقتدار بودیم
United States
اقتدار یعنی همین که پوتین پشت خط منتظر رئیسی بخواهد صحبت کند!!!!.