پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

ریشه شکل‌گیری توهمات نتانیاهو

سیدرضا صدرالحسینی
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 852185
رژیم صهیونیستی به هیچ‌یک از قواعد بین‌المللی و منشور خلع سلاح که کشورهای متعدد ده‌ها سال است به آن پیوسته‌اند و پروتکل‌های مربوط به قوانین هسته‌ای مثل ان‌پی‌تی، هیچ‌گونه پای‌بندی و ورودی ندارد و با داشتن ده‌ها زرادخانه و صدها کلاهک هسته‌ای به قوانین بین‌المللی پشت کرده است.
جهان نيوزسیدرضا صدرالحسینی: امسال هم مجمع عمومی سازمان ملل شاهد نمایش تکراری بنیامین نتانیاهو علیه جمهوری اسلامی ایران بود و او مانند سخنرانی‌های قبلی خود، بخش زیادی را به ادعاها درباره کشورمان اختصاص داد که البته بعدا دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مجبور به عقب‌نشینی از بخش‌هایی از این سخنرانی شد. نتانیاهو همچنین با نشان دادن نقشه‌هایی، بار دیگر بر طرح شوم رژیم‌صهیونیستی و غرب برای ایجاد «خاورمیانه جدید» تاکید کرد که تلاش برای عادی‌سازی روابط بین اسرائیل، عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی بخشی از این توطئه است.

درخصوص سخنرانی اخیر نتانیاهو، چند نکته را باید مورد توجه قرار داد. این برای چندمین بار است که رژیم صهیونیستی در سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، خط و نشان می‌کشد و از طراحی‌های خود برای منطقه صحبت می‌کند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی به هیچ‌یک از قواعد بین‌المللی و منشور خلع سلاح که کشورهای متعدد ده‌ها سال است به آن پیوسته‌اند و پروتکل‌های مربوط به قوانین هسته‌ای مثل ان‌پی‌تی، هیچ‌گونه پای‌بندی و ورودی ندارد و با داشتن ده‌ها زرادخانه و صدها کلاهک هسته‌ای به قوانین بین‌المللی پشت کرده است. او در چنین شرایطی در مقابل اذهان عمومی و دوربین‌های بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی و البته در مقابل صندلی‌های خالی مجمع عمومی سازمان ملل، نه فقط برای ایران بلکه برای منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) دست به ترسیم نقشه‌های شومی زد و مدعی شد خاورمیانه جدیدی باید شکل بگیرد که محور آن رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود!

اما آنچه نتانیاهو در مقابل دوربین‌های جهانی علیه ملت ایران بیان کرد، بسیار جای شگفتی دارد که البته بخشی از سخنان او با عقب‌نشینی همراه شد و دفترش تغییراتی در سخنرانی او اعمال کرد اما حتی باوجود این عقب‌نشینی و اصلاحات که از سوی دفتر نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی انجام شد، بازهم سخنرانی نتانیاهو از نظر حقوق بین‌الملل قابل پیگرد قانونی است. زیرا رژیم صهیونیستی ادعا کرده که جمهوری اسلامی ایران را باید در مقابل تهدیدات جدی و تاثیرگذار هسته‌ای- نظامی قرار داد! 

طرح چنین اظهاراتی از سوی نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل، نشان‌دهنده قلدری و قانون‌ناپذیری این رژیم است که متاسفانه از سوی آمریکا و برخی قدرت‌های غربی مورد حمایت قرار می‌گیرد. باوجود حمایت‌های آمریکا و غرب از رژیم غاصب صهیونیستی، باید به این نکته توجه داشت که اولا ادعاها و موهومات رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر این رژیم از جهت حقوق بین‌الملل قابل پیگیری است.

نکته بعد این‌که طرح این ادعاها، نشان‌دهنده ترس و واهمه‌ای است که نه‌تنها گریبانگیر مقامات امنیتی و نظامی رژیم‌صهیونیستی شده، بلکه نخست‌وزیر این رژیم هم با آن روبه‌روست؛ زیرا می‌داند در ماه‌های پیش رو احتمال فروپاشی دولت او وجود دارد و پس از آن هم باید منتظر فروپاشی اسرائیل در آینده نزدیک باشد.  اما فارغ از ریشه‌هایی که باعث طرح چنین ادعاهایی از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده و اقداماتی که از سوی جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل چنین ادعاهایی صورت بگیرد، آنچه روشن است این‌که مجمع عمومی سازمان ملل متحد و کشورهای عضو این نهاد بین‌المللی با سخنان نتانیاهو، بیش از گذشته به ذات این رژیم پی بردند و متوجه شدند که این رژیم جز زبان زور چیزی نمی‌فهمد و برای متوقف کردن جنایات اسرائیل باید به زور متوسل شد. 
https://jahannews.com/vdcg7x97nak9nq4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7x97nak9nq4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *