شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۱۹

جزئیات جدید از جلسه دفاع غیرقانونی محکوم امنیتی

يکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 852044
در پی برگزاری جلسه نامتعارف و غیرقانونی دفاع از پایان نامه توسط یک محکوم امنیتی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، دو تن از اساتید حاضر در این جلسه تعلیق شدند.
جزئیات جدید از جلسه دفاع غیرقانونی محکوم امنیتی
به گزارش جهان نيوز، هفته گذشته و در آستانه آغاز سال تحصیلی، انتشار فیلمی از جلسه دفاع پایان نامه «لیلا حسین زاده» محکوم امنیتی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که با ظاهری نامتعارف، پایان نامه خود را به قاضی محمد و جعفر پیشه وری دو نفر از سران تجزیه طلب در گذشته تقدیم کرد، واکنش هایی را در بین افکار عمومی و به خصوص جامعه علمی و دانشگاهی کشور در پی داشت.

دانشگاه تهران با ارسال توضیحاتی اعلام کرد که فرد مذکور بر اساس رأی کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، به دو علت «اتمام سنوات مجاز تحصیل» و «عدم ثبت‌نام در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱» از تحصیل محروم شده است؛ لذا برگزاری جلسه پرحاشیه اخیر، فاقد مجوز قانونی بوده و از اساس موضوعیت نداشته است.

طبق پیگیری های خبرنگار تسنیم، این محکوم امنیتی در روزی که به دانشگاه مراجعه می کند، به قصد انجام کارهای آموزشی وارد دانشگاه می شود.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی از برگزاری جلسه نمایشی وی  بی خبر بوده و در شرایطی که  هنوز اخراجی بودن این دانشجو به وی اعلام نشده، به این فرد اجازه حضور در دانشکده داده می شود.

طبق اخبار منابع آگاه، این دانشجوی  اخراجی با هماهنگی سه تن از اساتید خود این جلسه را ترتیب می دهد و این افراد پس از بیان سخنان تجزیه طلبانه از سوی وی، در جلسه مذکور به  تذکر لفظی بسنده کرده و جلسه را ادامه می دهند که در پی این اقدام، دو تن از این اساتید یعنی مهراد عربستانی و زهره انواری از عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران تعلیق شده و پرونده آنها برای بررسی بیشتر و حکم نهایی به هئیت انتظامی دانشگاه ارجاع شده است.

اعتراض ۵۳ استاد دانشگاه
در پی این ماجرا، ۵۳ تن از اساتید دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز با صدور بیانیه ای نسبت به این وقایع اعتراض و تاکید کردند که «حمایت از تجزیه‌طلبی و تروریسم، جایی در میان گفتار علمی ندارد.»

در بخشی از این بیانیه آمده است: «اخیراً ویدئویی از جلسه‌ای در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از دانشجویان سابق دانشکده، با ظاهری نامناسب تلاش کرده است تا با فریب و استفاده ابزاری از تریبون دانشگاه، سخنانی را بر زبان براند که خلاف مصالح ملی و شئون دانشگاه و در راستای اهداف دشمنان ملت است.

ما اعضای هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی، ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام می‌داریم که یکپارچگی سرزمینی، امنیت ملی و پاسداری از ارزش‌های ملی و اسلامی، فصل مشترک تمامی اساتید با هر نوع تفکر سیاسی است.»
https://jahannews.com/vdcayunay49nmw1.k5k4.html
jahannews.com/vdcayunay49nmw1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرمدی
Iran, Islamic Republic of
وزیر علوم را استیضاح کنید.
Iran, Islamic Republic of
تمام کسانی که در این نمایش دست داشته اند باید از دانشگاه اخراج شوند
!!
Iran, Islamic Republic of
افتضاح دانشگاه ؛ با این استدلالها ، پاک نمیشود !!
United States
اینجور افراد فکر میکنند روشن فکرند
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه‌ها را مثل اول انقلاب، از عناصر مارکسیست، سلطنت طلب، منافق، تجزیه طلب و کلا ضد انقلاب و مخالف ولایت فقیه پاکسازی کنید. سوابق و عملکرد
ن
Iran, Islamic Republic of
یکپارچگی سرزمینمون ایران، امنیت ملی و پاسداری از ارزش‌های ملی و اسلامی، فصل مشترک همه مردم ایرانه و کسی که این مقوله رو نمی‌پذیره، قطعا ایرانی نیست.
Iran, Islamic Republic of
بعد از مدتی بی سر و صدا به کار بر می گردند؟!!
Iran, Islamic Republic of
والا ما هم دانشجو بودیم برای گرفتن سالن و هماهنگ کردن اساتید برای دفاع پوستمون کنده میشد و هفت خان را باید رد می کردیم بعد این خانم به همین راحتی سه تا استاد را آورده و با حضور چند مهمان و در یک سالن دانشگاه جلسه دفاع بدون هما هنگی برگزار کرده؟؟؟؟؟
مردم را چی فرض کردید؟؟؟؟
یه فکری به حال نفوذی های دانشگاه ها بکنید
Iran, Islamic Republic of
مدیر حراست دانشگاه باید برکنار ومحاکمه شود
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
مماشات و رافت بیش از حد با محکومین باعث گستاخی اینها شده است
آشفته
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه خیلی بی درو پیکره ؟!!
United States
این اساتید......باید اخراج شوند چون وقتی یک محکوم امنیتی با این ظاهر و این حرف های فوق العاده تجزیه طلبانه چرا باید اجازه داشته باشد که جلسه برقرار کند
Iran, Islamic Republic of
انفجار ساختمان نخست وزیری و حزب جمهوری و ... را همه افراد به ظاهر صلاح انجام دادند. باید بفهمیم از کجا ضربه می‌خوریم.
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
این ها حرف است همه باید توبیخ بشوند
مدیر عزل شود
اساتید شرکت کننده پاک سازی شوند
مدیر حراست عزل شود
سایر افراد مرتبط نیز مورد بازخواست قرار گرفته شوند
Iran, Islamic Republic of
وزیر علوم استعفاء استعفاء................
Iran, Islamic Republic of
ما که دانشگاهیم برای گرفتن یه اتاق باید کلی هماهنگ کنیم
اونوقت ایشون از کجاها امضا و موافقت برای دفاع گرفته؟.
Iran, Islamic Republic of
اومدن درستش کنند، بدتر آبروریزی شد! یعنی دانشگاه تهران با این همه ادعاش اینقدر بی در و پیکره که هر دانشجویی هر وقت بخواد میتونه با هر استادی و در هر وضعیت تحصیلی، جلسه مهمی مثل جلسه دفاع را برگزار کنه!! تازه نمره هم بهش دادن!!
Iran, Islamic Republic of
به خاطر این رفتار بایسد با عاملان برخورد قانونی صورت بگیره