جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

وظیفه مهم در مقابل حملات دشمنان به اربعین

محمدصادق کوشکی
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 849801
همان‌قدر که باید از افزایش جمعیت هرساله زائران امام حسین(ع) در مراسم اربعین خوشحال باشیم، باید نگران حملات رسانه‌ای دشمنان به این مراسم عظیم نیز باشیم.
جهان نيوز - محمدصادق کوشکی:  توجه و اقبال جهانی به مسئله اربعین موضوعی انکارنشدنی است، اما بعد مهم و قابل توجه این موضوع حملات چندساله رسانه‌های معاند داخلی و خارجی به این پدیده بی‌نظیر است. درحقیقت یک همگرایی نانوشته، اما واقعی بین دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفته است تا راهپیمایی اربعین را تحریم کنند و این اتفاق بزرگ را نادیده بگیرند، اما جدای از این موضوع در داخل ایران نیز شاهد انواع تهاجم به مسئله اربعین ازسوی معاندان و همکاران دشمنان یا جاهلان هستیم.

این تهاجم‌ها نیز هر سال با بهانه‌های تکراری یا جدید، اتفاق می‌افتد. متأسفانه این حملات انرژی و توان زیادی را نیز از نیروهای انقلاب سلب می‌کند تا به‌طورکامل خنثی شود. خوشبختانه این حملات هرسال با شکست مواجه می‌شوند و موج مشتاقان زیارت سیدالشهدا(ع) افزایش می‌یابد؛ تا جایی که بعد از حضور باشکوه مردم و به‌ویژه جوانان در مراسم محرم امسال و در ادامه آیین بدرقه زائران حسینی، آمارها از حضور چشمگیر جوانان و حتی خردسالان در راهپیمایی اربعین 1402خبر می‌دهد.

پس به‌رغم تلاش چندساله دشمنان جمهوری‌اسلامی و رسانه‌های معاند برای کمرنگ کردن شعائر دینی بین مردم ایران و به‌خصوص جوانان، اما آمار شرکت ایرانیان در مراسم‌های مذهبی و به‌طور ویژه‌تر در محرم و راهپیمایی اربعین به‌خوبی نشان‌دهنده شکست بزرگ دشمنان این مرز و بوم است.

ازسوی دیگر نباید فراموش کنیم متأسفانه بخش کوچکی از جامعه اسیر امواج رسانه‌ای معاندان می‌شوند و یک بدبینی و حس نامطلوبی نسبت به اربعین در آنان شکل می‌گیرد. این ایجاد بدبینی دقیقا هدف دشمنان و کسانی است که به‌دنبال بایکوت راهپیمایی اربعین هستند. درحقیقت رسانه‌های معاند تلاش می‌کنند برخی مشکلاتی را که در ایام اربعین در کشور به‌وجود می‌آید به موضوع راهپیمایی اربعین حسینی و اینکه تمامی خدمات کشور در این برهه در اختیار زائران اباعبدالله(ع) قرار گرفته است، ربط دهند، اما وظیفه مهم مسئولان و دلسوزان کشور در این ایام چیست؟

به‌طورکلی مهم‌ترین ابزار دشمن برای ملتهب کردن فضای کشور به‌ویژه در ایام اربعین، رسانه و فضای‌مجازی است و اینجاست که مدیران کشور و جوانان وظیفه پیدا می‌کنند تا این ابزار را از دشمنان بگیرند و آنان را خلع‌سلاح کنند. درحقیقت همان‌قدر که باید از افزایش جمعیت هرساله زائران امام حسین(ع) در مراسم اربعین خوشحال باشیم، باید نگران حملات رسانه‌ای دشمنان به این مراسم عظیم نیز باشیم؛ به همین دلیل در درجه نخست، انتظار داریم تا قوای سه‌گانه وظیفه خود را برای قانونمند کردن فضای مجازی به‌خوبی انجام دهند تا دشمن نتواند به‌راحتی از این فضا برای حمله به مقدسات و شعائر دینی مردم کشورمان استفاده کند. جوانان انقلابی نیز باید با حضور پررنگ در فضای‌مجازی و پاسخ به شبهات، با دشمنان جمهوری اسلامی مبارزه کنند.

یادآوری این نکته ضروری است که انقلاب اسلامی، انقلابی دینی است و طبیعتا هر اتفاقی که دینداری را بین مردم توسعه دهد، موجب تقویت انقلاب‌اسلامی نیز خواهد شد؛ به همین دلیل موج تخریبگر جریان اربعین تلاش می‌کند تا انواع مشکلات معیشتی، حمل‌ونقل، مالی و اداری یک‌ماه گذشته را به مراسم اربعین گره بزند تا افکارعمومی را به این سمت هدایت کند که بخش عظیمی از کشور به‌دلیل راهپیمایی اربعین مختل شده‌است، اما واقعیت ماجرا این‌گونه است که عنصر اصلی برگزاری راهپیمایی اربعین خود مردم هستند و دولت تنها نقش تسهیلگری در این موضوع را برعهده دارد و در حقیقت این خود مردم هستند که هرسال راهپیمایی اربعین را از سال گذشته باشکوه‌تر برگزار می‌کنند.
https://jahannews.com/vdchvwn6z23nk6d.tft2.html
jahannews.com/vdchvwn6z23nk6d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *