شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اسکان ۸۰ هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا(س)

چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۴۴
کد مطلب: 849227
صحن حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در جوار حرم علوی با ظرفیت اسکان ۸۰ هزار نفر، میزبان زائران اربعین شده است. همچنین آشپزخانه حرم روزانه بیش از ۱۰۰ هزار غذای گرم طبخ و توزیع می‌کند.
به گزارش جهان نيوز، بیش از یک هفته تا اربعین حسینی باقی مانده و نجف امسال نسبت به سال‌های گذشته این روزها شلوغ‌تر شده است.

صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم علوی نیز به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است؛ تا جایی که در این آستان بیش از ۸۰ هزار نفر امسال اسکان پیدا می‌کنند.

البته از روزهای اخیر با افزایش تعداد زائران، نه تنها صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها بلکه سایر قسمت‌های حرم هم به عنوان موکبی برای استراحت پیش‌یینی شده است و زائران کشورهای مختلف در ورودی و اطراف حرم شب‌ها به استراحت می‌پردازند. پنکه‌هایی نیز در اطراف تعبیه شده تا از شدن گرمای هوا بکاهد.

با تجهیز و بهره‌برداری صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها جمعی از زائران نجف به این مکان مقدس مشرف شده و در آنجا اسکان می‌یابند. با این وجود، برخی موکب‌های اسکان در اطراف حرم هم راه‌اندازی و از حضور زائران پر شده است.

دمای هوا در نجف شب‌ها هم حدود ۴۰ درجه است و همین امر موجب شده تا موکب‌های پذیرایی از زائران به سیستم سرمایشی مجهز شوند.

صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها که بالغ بر ۲۲۰ هزار مترمربع است، برای پذیرایی از زائران آماده شده و نه تنها ۱۱۰ هزار متر فضای زیارتی، بلکه با توجه به شلوغی حرم، بخشی از فضاهای غیرزیارتی نیز در اختیار زائران قرار گرفته است. همچنین آشپزخانه حرم علوی برای میزبانی از زائران در سه وعده غذا توزیع می‌کند و روزانه بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم در آنجا طبخ می‌شود.

در ادامه تصاویر دیگری از پذیرایی از زائران در صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها و اسکان زوار اربعین در آنجا را مشاهده می‌کنید:









https://jahannews.com/vdcj8heoauqex8z.fsfu.html
jahannews.com/vdcj8heoauqex8z.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *