شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

هشدار سازمان هواشناسی برای ۱۵ استان

جمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 848593
سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای ۱۵ استان از احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.
هشدار سازمان هواشناسی برای ۱۵ استان
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال استانهای آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شنبه علاوه بر این مناطق در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌های فردا شنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی است.

یکشنبه آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و آذربایجان شرقی بارش پراکنده روی می‌دهد. از امروز تا یکشنبه آینده کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه آینده در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق و سه‌شنبه در شمال غرب و سواحل غربی کشور بارش‌ پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی
زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد گردخاک و در شمال‌ غرب کشور احتمال تگرگ
منطقه اثر:
جمعه ۱۴۰۲/۰۶/۰۳: آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان.
شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۴: آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان و خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران،
یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۵: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال شرق آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، جنوب غرب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و ارتفاعات در جنوب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری
زمان پایان: یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
نوع مخاطره: وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک و احتمال توفان شن
منطقه اثر:
جمعه ۱۴۰۲/۰۶/۰۳: خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، شرق کرمان، جنوب شرق خراسان رضوی و خوزستان،
شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۴: شرق خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق سمنان و نیمه شرقی هرمزگان،
یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۵: شرق سمنان، نیمه شرقی هرمزگان، نیمه شمالی فارس و نیمه غربی یزد
اثر مخاطره: وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردوخاک، احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمدهای شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت، تیرهای برق و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل
توصیه: اجتناب غیر ضروری در فضای باز به‌ویژه برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز ازفعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش نسبی دما
منطقه اثر:
شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۴: خراسان شمالی، گلستان، ارتفاعات مازندران
اثر مخاطره: اختلال در تردد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی.

توصیه: اجتناب از تردد در جاده‌های کوهستانی بویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج
زمان پایان: اوایل وقت شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد شمال غربی در محدوده سواحل و فراساحل استان های خوزستان و بوشهر حداکثر تا ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج حداکثر تا ۱.۶ متر (با تاکید بر فراساحل)

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۲/۰۶/۰۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس.

شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۴: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و غواصان ، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در تردد های دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت های صنایع فراساحل و سکو های نفتی فراساحل و احتمال اختلال در تردد کشتی های تجاری

توصیه: اجتناب ازفعالیت های تفریحی و شنا و شیلاتی و تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها و کشتی های تجاری و فعالیت های دریایی و فعالیت های پشتیبانی در فراساحل بویژه سکوهای نفتی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج
زمان شروع: پیش از ظهر جمعه ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد در محدوده سواحل و فراساحل استان گیلان حداکثر تا ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱.۷ متر در سواحل و تا ۲ متر در فراساحل.

منطقه اثر: جمعه ۱۴۰۲/۰۶/۰۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گیلان.

شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گیلان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و غواصان و احتمال آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت‌های فراساحلی.
توصیه: اجتناب از فعالیت های تفریحی و شنا و شیلاتی و تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها، کشتی‌ها و فعالیت‌های دریایی در فراساحل
https://jahannews.com/vdceov8vxjh8eni.b9bj.html
jahannews.com/vdceov8vxjh8eni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *