دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

واکنش روسیه به اظهارات بورل: درمانده و عصبانی هستند

يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 847992
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به توهین‌های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به این کشور، گفت که اروپا مانند یک شخص ورشکسته است که از روی حسادت صحبت می‌کند.
واکنش روسیه به اظهارات بورل: درمانده و عصبانی هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، اظهارات توهین‌آمیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه فدراسیون روسیه، با واکنش وزارت خارجه این کشور همراه شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه شامگاه شنبه گفت که اتحادیه اروپا ورشکسته شده و اظهارات بورل نیز از روی درماندگی، عصبانیت و حسادت است.

زاخارووا در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» با کنایه به برخی گرایش‌های غیرعقلانی نوظهور در جوامع غربی، توضیح داد: «اولاً، افرادی که نمی‌توانند مرد یا زن بودن خود را تعیین کنند، بهتر است تا زمانی نتیجه‌گیری نهایی ساکت باشند».

وی اضافه کرد: «ثانیاً، اتحادیه اروپا مانند یک شخص ورشکسته است که همه چیز خود را از دست داده و دیگر نمی‌تواند از سوخت با کیفیت بالا در حد توان خود برای سوخت‌گیری استفاده کند. در همین زمان اما روسیه به تجارت سوخت خود ادامه می‌دهد، ولی تجارت اروپایی‌ها به خارج از این قاره سرازیر شده است».

این دیپلمات روسی تاکید کرد: «ثالثاً، در مورد تسلیحات هسته‌ای، تنها یک کشور اتحادیه اروپا این سلاح‌ها را دارد و بقیه قادر به تولید آن نبوده‌اند. پس این کشورها چیزی برای افتخار ندارند، بنابراین آنها با عصبانیت واکنش نشان می‌دهد».

به نوشته وبگاه ریانووستی، زاخارووا در پایان افزود: «بنابراین همه اظهاراتی که توسط بورل گفته شد، از روی حسادت و درماندگی بود».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در مصاحبه با یک روزنامه اسپانیایی، روسیه را «کوتوله اقتصادی» خواند و مدعی شد که این کشور شبیه به پمپ بنزینی است که صاحب آن دارای سلاح اتمی است.
https://jahannews.com/vdcgyu97xak9ty4.rpra.html
jahannews.com/vdcgyu97xak9ty4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *