شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

خداحافظی زودهنگام نیکزاد با بنیاد مسکن و معارفه رئیس جدید

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 846996
اکبر نیکزاد ۲ سال پس از گرفتن‌مسئولیت ریاست بنیاد مسکن ار این‌ سمت تودیع و غلامرضا صالحی به عنوان رئیس جدید این بنیاد کار خود را آغاز کرد.
خداحافظی زودهنگام نیکزاد با بنیاد مسکن
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، صبح امروز در محل این بنیاد انجام شد.

در این مراسم، اکبر نیکزاد، رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تودیع و غلامرضا صالحی، معاون نیکزاد به عنوان رئیس جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معارفه شد.

اکبر نیکزاد، شهریورماه ۱۴۰۰ به عنوان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتخاب شد و کمتر از ۲ سال فعالیت تودیع شد.

برخی از شنیده‌ها حاکی از این است که عملکرد نامطلوب بنیاد مسکن در حوزه واگذاری زمین و نهضت ملی مسکن دلیل پایان زودهنگام فعالیت اکبر نیکزاد در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود.

البته نیکزاد سال گذشته در قالب مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس در موضوع عملکرد نامطلوب ساخت ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در سال، نظام بانکی را عامل این عملکرد معرفی کرده بود.

پیش از اکبر نیکزاد، علیرضا تابش مسئولیت ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از سال ۱۳۸۴ به مدت ۱۶ سال برعهده داشت و این مسئولیت با فوت مرحوم تابش در ۲ مرداد سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.

مراسم تودیع و معارفه ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار بود با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی انجام شود اما اکبر نیکزاد در ابتدای صحبت‌های خود، از عدم حضور وزیر راه و شهرسازی به دلیل کسالت خبر داد. در این مراسم، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور حاضر بودند.

در ابتدای این مراسم که با حضور کلیه مدیران استانی بنیاد مسکن در سالنی مملو از جمعیت برگزار شد، گفت: در ابتدای دولت سیزدهم، حوادث طبیعی سنگینی رخ داد که هیچکدام به بحران ختم‌ نشد و توان بنیاد مسکن تکمیل شد.
نیکزاد گفت: بنیاد مسکن در دوسال گذشته ۴۸۸ هزار مسکن شروع کرده و ۱۵۸ هزار واحد مسکونی را به مردم تحویل داده است.

وی افزود: بنیاد مسکن در ۲ سال گذشته تمام توان خود برای ساخت مسکن را در این مدت به گار گرفته و از هیچ تلایشی مضایقه نکرده است.

نیکزاد گفت: برای ساخت ۴۸۸ هزار واحد مسکونی تک‌تک دوستان فعال در بنیاد مسکن با افتخار خونه دل خوردند و این‌ کار به پیش می‌رود.

رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: در مسئله مسکن محرومان تاکنون ۱۴ هزار واحد مسکونی ساخته شده است و ای کاش فرصت بود در این‌ افتتاح‌ها تصاویر رضایت مردم به تصویر کشیده می‌شد.

وی افزود: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی مصوب است و افق طرح‌های هادی در ۹ هزار روستا بازنگری شده است و ۴۵ هزار جلسه برای این طرح‌های هادی برگزار شده است.

نیکزاد گفت: بنیاد مسکن بزرگترین تولیدکننده بتن در کشور است و ما در زمینه تونل برای تکمیل ادانه خط چهار مترو در حال فعالیت هستیم.

کارشناسان اعتقاد دارند، بنیاد مسکن در طی سال‌های اخیر از هدف اصلی خود یعنی تحقق حساب ۱۰۰ امام خمینی فاصله گرفته است و باید دید آیا در دوران غلامرضا صالحی بنیاد مسکن به ریل عملکرد اصلی خود در تامین سرپناه متناسب با نیاز مردم باز می‌گردد و زمینه تحقق پیام حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) مهیا خواهد شد یا خیر.
https://jahannews.com/vdcjhmeomuqexhz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhmeomuqexhz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *