شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

آغاز روند کاهشی دما از چهارشنبه

شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 846830
امروز گرمترین روز هفته در تهران است و دمای پایتخت به حدود ۳۷ درجه هم می‌رسد، اما به تدریج روند کاهشی دما (البته نه خیلی زیاد) از فردا در پایتخت آغاز می‌شود.
آغاز روند کاهشی دما از چهارشنبه
به گزارش جهان نيوز، رییس مرکز ملی پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: امروز گرمترین روز هفته در تهران است، اما از روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور روند کاهشی دما شروع می‌شود.
 
«صادق ضیاییان» امروز (شنبه) در گفتگو با ایرنا درباره وضعیت دما افزود: امروز گرمترین روز هفته در تهران است و دمای پایتخت به حدود ۳۷ درجه هم می‌رسد، اما به تدریج روند کاهشی دما (البته نه خیلی زیاد) از فردا در پایتخت آغاز می‌شود.
 
رییس مرکز ملی پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: انتظار داریم تهران در روز سه شنبه خنک‌ترین روز باشد طوری که در ظهر روز سه شنبه دما ۳۴ درجه است و چهارشنبه صبح هم خنک‌ترین روز هفته خواهد بود.

ضیاییان اظهار داشت: دما در سواحل دریای خزر تا پایان تقریبا ثابت است، اما از روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور روند کاهشی دما شروع می‌شود. این شرایط برای استان‌های مختلف متفاوت است؛ برای مثال در رشت در استان گیلان دما تا روز دوشنبه ثابت است، اما از روز سه شنبه روند کاهشی دما را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بارش‌های رگباری که می‌تواند خطرناک هم باشد و دیروز منجر به قطعی یکی از محور‌های مواصلاتی هرمزگان شد، امروز هم در شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان تداوم دارد.

به گفته ضیاییان، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک از جمله مخاطرات فعالیت سامانه بارشی در این دو استان است.

وی، هموطنان در استان‌های جنوبی را به احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری به ویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها توصیه کرد.

ضیاییان گفت: امروز (شنبه) همچنین در جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان و فردا (یکشنبه) در جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان، فارس، شمال شرق و غرب کرمان، غرب یزد و جنوب خراسان رضوی، وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک خواهیم داشت که برای آن اعلام وضعیت جوی زرد شده است.

رییس مرکز ملی پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی بیان داشت: به دلیل کاهش کیفیت هوا، به افراد سالمند و بیمار‌های تنفسی و قلبی توصیه می‌شود تا از رفت وآمد‌های غیر ضروری اجتناب کنند.
https://jahannews.com/vdcgw397zak9t74.rpra.html
jahannews.com/vdcgw397zak9t74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دقیقا از چهارشنبه !یعنی تا قبل از چهارشنبه دولت محترم هیچگونه راهکاری برای کاهش وتقلیل خطرات جانبی گرمای هوا ندارد!