چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۳

درباره افاضات سفیر انگلیس

محمدکاظم انبارلویی
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 846420
سفیر انگلیس در تهران به مناسبت روز خبرنگار یک پیام چندخطی صادر کرده که قابل تأمل است. او گفته است: «ادای احترام می‌کنیم به خبرنگارانی که اجازه ندارند کار خود را انجام دهند و امنیت خود را در خطر می‌بینند. از جمهوری‌اسلامی می‌خواهیم تا آنهایی که خودسرانه بازداشت شده‌اند را آزاد کند».
جهان نيوز - محمدکاظم انبارلویی: 1- سفیر انگلیس در تهران به مناسبت روز خبرنگار یک پیام چندخطی صادر کرده که قابل تأمل است. او گفته است:«ادای احترام می‌کنیم به خبرنگارانی که اجازه ندارند کار خود را انجام دهند و امنیت خود را در خطر می‌بینند. از جمهوری اسلامی می‌خواهیم تا آنهایی که خودسرانه بازداشت شده‌اند را آزاد کند».

به چند سؤال در این پیام می‌رسم که باید پاسخی شایسته پیدا کند!

الف- این خبرنگاران چه کسانی هستند که مورد حمایت دولت انگلیس هستند که نمی‌توانند کار خود را انجام دهند؟ کار آنها چیست؟

ب- چرا این دسته از خبرنگاران امنیت خود را در خطر می‌بینند؟ چه کسی امنیت آنها را تهدید می‌کند؟

ج- این‌که سفیر انگلیس گفته به این خبرنگاران ادای احترام «می‌کنیم» و از جمهوری اسلامی«می‌خواهیم» که آنها را آزاد کند، معلوم می‌شود نظر او نیست نظر دولت انگلیس هست و او به نمایندگی از دولت انگلیس این موضع را اتخاذ کرده است.

برای رسیدن به پاسخ این سؤالات این گفته شمس‌الواعظین، روزنامه‌نگار برجسته دوران دولت خاتمی شنیدنی است! او می‌گوید: «320 نفر از روزنامه‌نگارانی که در داخل قلم می زدند رفته‌اند، بی‌بی‌سی ، اینترنشنال، رادیو فردا و ... آنجا کار می‌کنند!!»

به نظر می‌رسد این گفته شمس‌الواعظین بخش بزرگی از سؤالات بالا را پاسخ می‌دهد.

سفیر انگلیس انتظار دارد کارکنان بی‌بی‌سی، اینترنشنال، رادیو آمریکا، یک شعبه در لندن، پاریس و واشنگتن داشته باشد و یک شعبه در تهران!

شعبه خارج آن تحت حمایت دولت انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی هر غلطی خواستند بکنند شعبه داخل آن هم به شرح پیام وی هم «اجازه کار» و هم «امنیت» داشته باشند! سفیر انگلیس معتقد است خبرنگارانی که حقوق از انگلیس در تهران می گیرند قبل از فرار به خارج کسی نباید مزاحم کار آنها بشود.

او فکر می‌کند ایام مشروطیت است باید در باغ سفارت انگلیس بوی پلو بیاید و بست‌نشینان سفارت دیگ مشروطه انگلیسی را «بار» بگذارند و به پخت و پز فکری افکار عمومی بپردازند!

او گفته از جمهوری اسلامی می‌خواهیم تا آنها که خودسرانه بازداشت شده‌اند آزاد شوند. او معتقد است قبل از بازداشت باید از سفارت اجازه گرفته می‌شد!

این ابله نمی داند با این گفته او جاسوس بودن ، مرتبط بودن و حقوق بگیر بودن و مجرم بودن آنها را اثبات و  اعتراف کرده است!

او حتی با این بیان کسانی که هنوز دستگیر نشده‌اند را هم لو داده است!

2- کار این جماعت «خبرنگارنما» و «قلم زن» به نفع اجانب چیست؟ به چند قلم از کار آنها در زیر اشاره می‌شود.

الف- نفرت‌آفرینی در داخل علیه جریان انقلاب و حرکت در امتداد خط نفاق 

ب- ترویج ذلت در برابر قدرت‌ها و ریل‌گذاری به سمت غرب

ج- مردم فریبی ، ایجاد فتنه ، تحریف واقعیت ها و دروغگویی و پذیرش سلطه بی چون و چرای غرب

د- کار زیر نظر سرویس های خارجی وسفارش گرفتن از آنها و نقش‌آفرینی در جنگ نرم انگلیس علیه ملت ایران

3- پیام سفیر انگلیس قبل از اینکه به مسئولان جمهوری اسلامی باشد، به کسانی است که به ادعای او بازداشت هستند. او در این پیام گفته است دولت انگلیس از شما حمایت می‌کند دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد به زودی شما را با پذیرش پناهندگی و حقوق مادام العمر در کنار همان 320 نفری که شمس‌الواعظین گفته رفتند بی‌بی‌سی و اینترنشنال و رادیو آمریکا مشغول شده‌اند ،خواهیم دید.

افاضات جدید سفیر انگلیس خارج از عرف دیپلماتیک است و او را تا حد یک عنصر نامطلوب ساقط می‌کند!
https://jahannews.com/vdcb50bwgrhbaap.uiur.html
jahannews.com/vdcb50bwgrhbaap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط اخراج. بیخود حرف زده
Iran, Islamic Republic of
قورباغه تیری زد به کجا میخوره؟
Iran, Islamic Republic of
تمام مشکلات منطقه آسیا زیر سر انگلیس کثافت است باید ملت ایران و ملل منطقه آسیا هوشیار باشند تا گرفتار حقه های انگلیسی دچار نشوند در ایران چندین زیان به ملت زدند عهدنامه گلستان و ترکمنچای گرفتن بحرین جدا کردن هرات از ایران که الان از آب سرزمین خود محروم هستیم